Pagina's

maandag 8 maart 2021

Lente

  Goedemorgen allemaal,


Met het mooie weer hebben we allemaal de Lente in ons hoofd. 




Vandaar dat we bedacht hadden om als DT-leden met de schaapjes en kruiwagen een kaartje te maken. 
De basis kaart is 16/12 cm, daarop een mat van 15.5/11.5 cm
Het design papier heb ik over de hele breedte van een vel gebruikt. 
Maar hem eerst op een hoogte van 11cm gesneden. 
Daarna in de breedte op 15cm.
Nu houd je een stukje over(in dit geval het stukje met de groene letters) 
Ik vond dit stukje juist ook mooi om op mijn kaartje te verwerken. 
Daarom heb ik dit uitgescheurd. 
En het dus op mijn basis van design papier geplakt. 
Dit kan natuurlijk met elk gewenst design papier. 
Je kunt dit nog benadrukken door het te beinkten. 
Ik heb er voor gekozen om dat in dit geval niet te doen. 
Om het kaartje wat rustig te houden. 
Het mooie frame heb ik uit fluweel karton gesneden. 
En het op een mat geplakt uit de zelfde serie design papier als de basis. 
Ook het "gras" heb ik hier uitgescheurd. 




Plak nu je schaapjes en kruiwagen en planten naar eigen inzicht op. 
Als je dit met verschillende diktes foam tape doet. 
Komen deze nog meer tot zijn recht. 
Met het mooie alfabet van Geertje maakte ik het woordje Lente. 
Als laatste heb ik nog wat roze bloemen op het frame geplakt. 
Ik wens jullie nog veel Lente plezier, met de mooie materialen van Joy!Crafts. 
Tot slot wil ik jullie nog een tip mee geven. 
De paper blossom lijm is echt een aanrader voor de hele kleine dingen die je vast wilt plakken. 
Echt dit vlekt totaal niet, ik doe het wel over in de lijm flesjes van Joy!Crafts de ultra fine tip. 


Alle gebruikte materialen op een rijtje, 

Kruiwagen 6002/1463
Schaap en lammetjes 6002/1464
Geertjes alfabet 6002/1559
Noor!design Laura 6002/1589
Design papier Vintage Soul 6011/0568

Alle niet zichtbare materialen, 

Paper Blossom lijm 6100/0495
Ultra fine tip applicator (lijm flesje) 6200 /0006
Foam tape 1mm 6500 /0024
Foam tape 1.5mm 6500 /0025 
Tissue tape 10mm 6500 /0104 

4 opmerkingen: