Pagina's

Posts tonen met het label Doosje. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Doosje. Alle posts tonen

zaterdag 26 december 2020

Cadeaudoosje

  Hallo allemaal,

Zo leuk, dit doosje met bloemsluiting van Joy!Crafts. Je neemt de lijnen over van het polybesa stencil en rilt op de uitsparingen. Daarna vormen en plakken en je hebt een mooie cadeauverpakking. 


Voor dit doosje heb papierset Silver Bells gebruikt. Hierin zitten ook supermooie plaatjes die je voor de afwerking kunt gebruiken. De randen zijn bewerkt met Distress inkt. 



Hieronder het materiaallijstje:

6005/0004 Polybesa doosje met bloemsluiting
6011/0654 Papierset Noor!Design Silver Bells
6200/0241 Blending matten
6500/0022-23 Foamtape

Bedankt voor het langskomen en nog een prettige dag.

  






dinsdag 24 november 2020

Chique cadeautje

 Hallo allemaal,


Hebben jullie dat nog steeds, wanneer je een leuk projekt ziet, dat je er eigenlijk geen geschikt formaat papier voor hebt? Dat het niet past en je moet verzinnen hoe je dat gaat verbouwen of je vergeet het maar snel en je gaat dan maar iets anders leuks opzoeken?

Treur dan niet, want we hebben nu effen karton in het assortiment van 30,5cm bij 30,5 cm in de kleuren rood, wit, blauw, groen en creme. Uitermate geschikt voor het maken van doosjes en andere grotere creaties.


Met het polybesa stencil Scallop box kun je een prachtig doosje maken, welke een geschulpte randje heeft aan twee flapjes. Het past exact op het crème karton als je hem schuin neerlegt. Dan kan je gaan omtrekken, rillen, uitknippen en vouwen. Om jullie nog meer te verwennen is er ook een setje spiegelkarton met bedrukte kerst/winter dessins. (zie onderaan mijn blog) Hieruit heb ik zwart met gouden sterren patroon als mat gebruikt voor het doosje. Dat geeft best een chique uitstraling, vinden jullie ook niet?


Om het doosje aan te kleden is meerdere keren de gave pointsettia gebruikt in gepaste kleuren en afgemaakt met toefjes naturelle besjes en bruine buigbare spiraaltje. De besjes zijn nog even aangetipt met een gouden parelpen.


Als je het strikje opent , zie je aan de binnenkant de border viktoria, welke een beetje aangepast is. Zo ook aan alle buitenkanten, maar dan in het geel.


Open je het doosje helemaal, dan zie het eruit zoals hier boven. Rondom de viktoria border met aan 2 zijden een zwart lintje en nog een mat van crème spiegelkarton met gouden sterren. Het doosje is leuk om bonbons in te doen of kleine koekjes. Zo heb je een heel luxe kadootje!



Bedacht voor jullie bezoek, fijne dag en tot de volgende keer.




Gebruikte materialen
1800/0069 Spiegelkarton A4 bedrukt
6002/1491 Stans-embossmal Viktoria
6002/1493 Pointsettia
6005/0001 Polybesa- scrapbox stencil - Scallop box
6370/0075 Spiraal naturel
6370/0076 Besjes naturel
8013/0048 Papierset assorti
8089/0244 Kraft zwart

zondag 7 april 2019

Vrolijk Pasen

Hallo allemaal,


Nog eentje voor de Pasen dan! Ze zijn ook zo leuk al die nieuwe materialen van Joy!Crafts voor Pasen. Dit keer heb ik weer een doosjes kaart gemaakt waar paaseitjes in passen. Als je zo'n doosje maakt moet je even meten hoe hoog hij moet zijn zodat de eitjes er allemaal in passen. Mijn doosje is 2 cm hoog en dan passen de eitjes er mooi in.

Op de voorkant vind je Fiona. Zij is een heel lief kuikentje. Zoals je ziet heb ik het kuikentje op 2 verschillende manieren gemaakt. Met de stansjes Mon Ami van Joy!Crafts kun je dus altijd verschillende soorten dieren maken in allerlei posities.


Schattig design papier in het thema Pasen kan natuurlijk niet ontbreken. Ook daar zitten weer hele leuke motieven in. Ik heb gekozen voor de lieve paashaasjes, het geblokte papier en het streep design.

De stansjes zijn ook uit design papier gestanst. Alleen de grasrand niet. Deze heb ik uit wit cardstock gestanst en toen bewerkt met distress inkt 'Forest moss'. Daarna heb ik nog een goud kleurige inkt gebruikt. Daarmee ben ik over het groene heen gegaan, zodat je een hele mooi glans erop krijgt. Dit heb ik ook bij de wortels gedaan, maar dan ben ik met de goudkleurige inkt gewoon over het designpapier (oranje stipjes) heen gegaan. Die wortels vind ik trouwens ook erg leuk!


Als je de chocolade eitjes eruit haalt, verschijnt er nog en keer een ei maar dan mat de tekst 'Happy Easter'. Deze stans heb ik dus 3 keer gebruikt, zo mooi vind ik hem.

Denk dat dit mijn laatste project voor Pasen was dit jaar. Nu ga ik weer verder met het maken van andere leuke kaarten of cadeautjes.

Ik wens iedereen alvast hele fijne Paasdagen en niet te veel eitjes snoepen, hé!

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/1303 Mon ami Fiona
6002/1178 Grasrand
6002/1278 Happy Easter
6002/1279 Little happiness wortels
6002/1285 Border Pasen
6011/0613 Easter
6370/0077 ivoren roosjes
8099/0101 Cardstock linen structure wit

donderdag 11 oktober 2018

Man o man!

Hallo allemaal,

De creatie van deze week was een hele opgave voor me. Joy!Crafts heeft namelijk leuk design papier voor mannen uit gebracht. Ik vind het prachtig designpapier, maar zelf ben ik niet zo van de mannen kaarten.


Ik weet eigenlijk nog steeds niet of een man een (zelfgemaakte) kaart wel leuk vind. Maar deze kaart zal zeker in de smaak vallen, want je kunt er iets lekkers in stoppen. Zelf zou ik dan voor iets van chocolade kiezen, maar je kunt er natuurlijk ook andere dingen in doen.

Ik heb een kaart gemaakt waar een doosje aan vast zit, die je er aan de zijkanten kunt uit schuiven.
Mijn basis bestaat uit wit Cardstock dat ik heb beplakt met het design papier (geruit). Een lekker mannelijk motiefje. Daarop heb ik een kleinere kaart geplakt waar een tag uitsteekt.


Alles heb ik gemat en bewerkt met Distress inkt. Dit keer heb ik ook nog op het design papier gestempeld met een tekst stempel (niet te lezen wat er staat, zo klein. Zowel boven in de hoek als aan de linkerzijde van de kaart).

In het midden heb ik de nieuwe labels en tags gebruikt. Ik heb er eerst met een potlood omheen getekend op donker bruin papier en daarna dezelfde uit wit papier gestanst. Ook op deze heb ik heerlijk gestempeld (incl. inktvlekken). Op de ene staat de tekst hoera en op de andere gefeliciteerd. Deze stempels komen beide uit het set Mery's words. De inktvlekken en teksten die ik aan de zijkant van de kaart heb gebruikt, komen uit het set script.


Het designpapier wat ik in het midden heb gebruikt, bestaat uit gears en klokken. Dat was dus even zoeken wat ik daar voor een stansen ging gebruiken, maar ik vond nog een mooie: de steampunk 2. Die met gears heb ik eerst gestanst en toen bewerkt met verschillende soorten embossing poeder voor een metaal gouden look.

Ik denk dat ik zeker nog een leuke mannen kaart ga maken met dit design papier. Zo kan ik mooi heel veel oefenen met het maken van mannenkaarten. Wat vinden jullie een uitdaging voor jezelf?

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0990 Steampunk 2
6002/1175 Labels en tags
6011/0553 DenDennis party solid colors (donker bruin)
6011/0575 Men's World
6410/0401 Mery's words
6410/0468 Script
8099/0104 Cardstock linen structure wit

dinsdag 7 augustus 2018

Gift box elves

Hallo allemaal,

Vandaag geen kaart maar een soort tasje waar je wat in kunt stoppen om cadeau te geven.
Ik heb dit patroon al eens eerder gemaakt, maar hij blijft erg leuk.


Ik had op Facebook gezegd dat ik dit keer iets ging maken met restjes uit mijn mand en dit is het dan geworden. Het was een heel gepuzzel om toch tot een mooi geheel te komen, maar volgens mij is het me wel gelukt.

Ik heb als basis  Cardstock linen structure wit gebruikt 8099/0104. Dit gebruik ik heel vaak voor mijn basis. Het design papier is Vintage roses 6011/0549 en die hoort ook wel bij mijn favorieten. Je zult het misschien niet zien, maar dit zijn dus echt allemaal rest stukjes.


Op de voorkant heb ik een elf geplakt die ik heb ingekleurd met copics en verschillende soorten strencils met vlinders. Ook op de voorkant heb ik een leuke tekst stempel gebruikt van Mery's.
Het doosje sluit door middel van klittenband rondjes

Boven op het hengels heb ik een prachtige libelle geplakt die ik heb uitgestanst uit design papier en met Stazon heb bestempeld. Ik heb er één aan de binnenkant en één aan de buiten kant geplakt, zodat je altijd een libelle ziet.


Aan de achter kant heb ik heerlijk zitten spelen met de hydrangeas en de bottles van Mery's.
Er zijn deze maand weer heel veel leuke artikelen van haar uitgebracht. Er zullen dus vast en zeker nog meer leuke artikelen voorbijkomen.

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/1075 Mery's vlinders
6002/1098 Ornament
6004/0025 Endless dragonfly
6004/0030 Mery's bottles
6004/0031 Mery's hydrangeas
6004/0032 Mery's butterflies
6004/0477 Mery's long text
6011/0548 Vintage roses
6410/0483 Elves and flowers
6500/0071 Hook &loop klittenband rondjes 13 mm
8099/0104 Cardstock linen structure wit
8099/0273 Cardstock linen structure roze

vrijdag 29 juni 2018

Welke dag is het vandaag?

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden liet ik jullie deze foto op Facebook zien en vandaag laat ik jullie eindelijk zien wat ik ervan heb gemaak.


*Trommelgeroffel*. Het is een bureaukalender geworden! Ik heb hem gemaakt van Gray board ( Dat is echt wel mijn ding Gray board). De losse onderdelen heb ik met kraft paper tape aan elkaar verbonden en als dan alles mooi aan elkaar zit heb ik de kalender in de zwarte Gesso gezet.


Ik heb het design papier Vintage Soul gebruikt en een stukje met roze hartjes van Love letter. Dat paste er heel goed bij.

Ik heb 12 kaartjes uit zwart Cardstock van 16 cm bij 12 cm voor de maanden geknipt.7 kaartjes van  12 cm bij 10 cm voor de week dagen en14 kaartjes voor de dagen. Van 0 tot 3 en van 0 tot 9


Op alle kaarten heb ik Design papier geplakt. De kaarten voor de maanden heb ik aan de bovenkant dezelfde vorm gegeven als het kaarten bakje. Bij de weekdagen heb ik de hoekjes afgerond met de hoek pons van het vouwbord enveloppen maker. En de dagen heb ik zo gelaten Het cijfer op de kaartjes heb ik gemaakt met zwart en roze. Ik vond vlaggetjes wel zo feestelijk.

Ik heb de kaarten versierd met allemaal foto's van mijn dochter toen ze nog klein was. Soms samen met andere lieve mensen die in de desbetreffende maand jarig zijn.


Ik heb weer heel veel verschillende stencils gebruikt van Joy!Crafts. Één ervan zijn de maanden van het jaar. Die heb ik uit zwart papier gestanst, maar daarvoor heb ik eerst het zwarte Cardstock op doublesided adhesive craft tape geplakt. Dan heb je geen lijm nodig en kan je de kleine woorden van de maand makkelijk op papier plakken.


Elk kaartje ziet er anders uit, maar ik laat jullie hier alleen de zondag en juli kaarten zien. Anders worden het wel heel veel foto's. Op Facebook kan je ze wel allemaal bekijken als je wilt.

Als je de kalender ook gaat maken, laat hem dan zien bij Friends of Joy!Crafts op Facebook.
Ik vind het altijd leuk om te zien hoe de creaties van anderen worden.

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0461 Maand Januari tot en met December
6002/0525 Hart met tekst
6002/0771 Floral Flourishes
6002/0579 Fantasy rechthoek en 2 frames
6002/0799 Alphabet banner
6002/0914 Stencil kit Beautiful
6002/0933Cirkel en hoek flash
6002/0975 Ovaal met bloemen
6002/0987 Butterflies
6002/0977 Numbers
6002/1043 Gerti's block molds
6002/1047 Bloemen ornament
6002/1073 Oval with small leaf pattern
6002/1075 Mery's vlinders
6002/1081 Floral Flourishes Large flower
6002/1082 Floral Flourishes Rib Flowers
6002/1090 Mery's flowers heart
6002/1091 Endless corners heart &flowers
6002/1093 Flowerswirl
6002/1112 Oval sophia
6004/0008 Ladybug& four -leaf clover
6004/0012 Mery's brushes,envelope, letters
6004/0014 Butterflies
6004/0017 Typewriter key's kit
6004/0020 Mery's bees
6011/0525 Love Letters
6011/0538 Christmas
6011/0563 Matching colors uni warm summer
6011/0568 Vintage Soul
6200/0053 Envelop maker vouwbord en hoekpons
6410/0457 Clear stamps Gefeliciteerd
6500/0111 Kraft paper tape
8089/0241 Kraft paper black
8089/0301 Gray board

zondag 4 maart 2018

Chocolatebox


Hi there!

Today I will show you how to do a chocolate box.
For this one, I use the so beautifull flower paper set from Joy!crafts


To start, you should make the box itself:
* cut 1 rectangle 21x25cm fold on the dot lines and cut on the plain lines. The opposite sides are fold and cut in miror.



Here are the steps how to do the box:

Now you just have to put some chocolate inside and offer it.

Supplies:
·         6002/0996, Cuttingstencil, Mery’s circle waveborder
·         6011/0530, Paperset, Design Flowers
·         6002/1024, 3D cut emboss debosstencil, Hitstones
·         6011/0546, Paperset, Matchingcolors uni, Wellness
·         6003/2018, Pop up Cuttingstencil, Love

·         6200/0053, Envelope maker folding board




zaterdag 17 februari 2018

Get better soon gift bag

Hallo allemaal,

Ziek zijn is nooit leuk, een kleine attentie geven aan iemand die geveld is door ziekte is een mooi gebaar.
Als jij van plan bent om een kaartje of een attentie te maken voor iemand die het kan gebruiken, dan komt dit goed uit want joy!crafts heeft hele toffe materialen waarmee je een zieke toch wat kan laten opfleuren.
Zoals de mooie bloem die in de februari collectie is uitgekomen. (6002/0984)
Ik heb deze gebruikt op een cadeau zakje, de volgens op Facebook hebben hier al een sneekje van gezien.
Nu laat ik het volledige resultaat kijken.


Ik heb de mal eerst uitgestanst, nadien geembost en met verschillende soorten inkten ingekleurd.
De nerven in de bloem heb ik nog eens extra benadrukt met een dunne fineliner.
Voor de rest heb ik bewust zachte kleuren gebruikt omdat ik de achtergrond niet te overheersend wilde.
In de foto hieronder laat ik het cadeau tasje nog eens vanuit een ander oogpunt kijken.
Zo zie je de mooie mal nog beter tot zijn recht komen.


Wat vinden jullie van het resultaat?
Laat gerust een reactie achter onder dit bericht en dan zie ik jullie weer in een volgend bericht!

gebruikte materialen:

vrijdag 16 februari 2018

Theedoosje

Hallo Allemaal,

Vandaag wil ik jullie dit leuk doosje laten zien. Ik ben aan de slag gegaan met de leuke theelijn.


Het mooie papier is een A4 set die Afternoon tea (6011/0535) heet. De randjes heb ik ruw gemaakt met een distresser

6200/0234

In de Distresser (6200/0234) zitten allemaal gleufjes en in de gleufjes zitten mesjes (allemaal hetzelfde). Je doet je papier in zo'n gleuf en je gaat met de Distresser heen en weer. hierdoor krijg je een ruw randje. Deze ruwe randjes zijn erg leuk bij Vintage kaarten. Je kunt ervoor kiezen om de randjes daarna te beïnkten met een Blendingtool.


Op de achterkant van het theedoosje heb ik een digitale stempelafdruk van Mo Manning gedaan, deze heb ik ingekleurd met de Brushmarkers. Daarachter heb ik de leuke Chrysanten gedaan. 


Dit is wat ik in het doosje heb gedaan, allemaal theezakjes. Zo heb je een leuk klein cadeautje.


De stansen van het theeservies mogen natuurlijk niet ontbreken. Deze heb ik gestanst en wat bol gemaakt en met een foamblokje opgeplakt. Het kraft label hebben we nieuw in onze collectie, ze zijn er in verschillende maten, dit was de één na grootste. Op de tag heb ik de stempel Liefs gebruikt. Deze komt van de Gefelicteerd set (6410/0457).

Hopelijk heb ik jullie weer kunnen inspireren. Leuk dat je langs bent gekomen, tot de volgende keer
Fijne dag!


6011/0535 Paper bloc Afternoon tea 6002/0972    8089/0263




  • 6011/0535 Papierset A4 Afternoon tea
  • 6200/0234 Distresser
  • 6200/0222 Blendingtool
  • 6002/0972 Floral Flourishes Chrysanten
  • 8089/0264 Kraft tag/ label
  • 6410/0457 Gefelicteerd stempelset
  • 6500/0000 Foamblokjes wit
  • 6002/0976 Afternoon tea stansen kopjes, theepot, schoteltjes