Pagina's

zaterdag 5 januari 2013

Foam pads

Hoi allemaal,
Joy!crafts heeft ook de basis materialen voor kaarten maken in hun assortiment en dan denk ik aan lijm, tape, foam pads enz. enz.
Graag wil ik jullie vandaag laten zien hoe ik met de foam pads van Joy!crafts werkt.
Ze hebben ze in verschillende maten en diktes en je gebruik ze om een plaatje in 3d te maken, of juist diepte in je kaart.
Ik heb voor deze kaart foampads 6500/0003 gebruikt met een grote van 5 bij 5 mm en 2 mm dik.
Door verschillende lagen in je kaart op te hogen met deze foam pads, krijg je meer diepte in je kaart en kom je kaart nog mooier tot uiting, i.p.v dat je alles maar plat op de kaart lijmt.

Als eerste heb ik al het papier op maat gesneden en alle vormen gestanst.

Daarna heb ik foampads geplakt op de vormen die ik graag verhoogd wil zien, op deze kaart is dat eigenlijk alles. Je ziet dat ik het gewoon verspreid neerplakt, dat is stevig genoeg.

Dan begin ik de kaart stap voor stap op te bouwen, net als een 3d plaatje.

En dit is het resultaat...
De poesje heb ik extra haartjes gegeven met een goed geslepen potlood, naar het idee van de tutorial van Pouwla met de vogeltjes.

Het plaatje heb ik afgedrukt op het stempellinnen van Joy!crafts.
Alle randjes van de kaart heb ik bewerkt met de nieuwe stempelinkt doos van Joy!crafts metallic, dit zijn super mooie en warme kleuren.

Nog de gebruikte materialen voor deze kaart:
Lin en lene rand 1201/0053 en rond 1201/0055
Lin en lene poes 1201/0001
Noor!design rond 6003/1002
Metallic inkt 6410/1001
stempellinnen 6410/0100
Cutting en embossing bloem 6002/0068
Floral Flourishes takje 6003/0027

Liefs Anke


11 opmerkingen:

  1. Wauwww , een prachtige kaart!

    Groetjes Antoinette
    http://antoinetecreacards.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart Anke en stap voor stap uitgelegd,kan niet duidelijker!!!

    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OO Wat een plaatje, zo mooi en zo duidelijk uitgelegd, fijn.
    Goed weekend, liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duidelijke uitleg! Prachtige kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart Anke, ik werk altijd met foampads ik vind het heel fijn om hier mee te werken.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterend kaaretje!! Ook ik gebruik vaak foampads op mijn kaartjes!!

    PS.Nog een vreaagje: Dat stempellinnen in welke webwinkel kan je dat kopen?

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nellie,
    Het stempellinnen kan je kopen bij alle hobbywinkels, maar Joke,s hobbyhof verkoopt het ook. groeten Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk zeg
    die poesjes zijn schattig bij het geheel!
    gr ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eine wunderschöne Karte und eine tolle Anleitung. Vielen Dank Anke :)

    Viele Bastelgrüße
    Bille

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige vintage kaart heb je gemaakt een echte bjoetie
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooi dit prachtige kaartje groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen