Pagina's

vrijdag 9 april 2021

Doorkijk kaart

 Het mooie snijstencil Birds and flowers kan je op twee verschillende manieren gebruiken.

Deze keer heb ik er een doorkijkkaart mee gemaakt.

 
Voor de basiskaart heb ik een strook papier van 10 x 30 cm genomen. Deze is in drieën gevouwen zodat er uiteindelijk een basiskaart van 10 x 10 over blijft. Van het gedeelte wat naar binnen is gevouwen is nog 2 mm extra afgesneden om de kaart goed dicht te kunnen laten vallen.
Door uit te meten waar het snijstencil op het bovenste gedeelte moet komen is deze vastgeplakt op het cardstock en door de snijmachine heen gehaald. 
Daarna ben ik aan het kleuren gegaan, heb ik de voorkant gemat en nog afgewerkt met een snijstencil uit de set Angel.
Ook de leuke tak met blaadjes is een nieuw snijstencil.

Om het tweede snijstencil goed op dezelfde plek van het volgende gedeelte te krijgen is de kaart dubbel gevouwen, ben ik met een potlood zachtjes langs de ronde kant van het bovenste stencil gegaan zodat ik een ronde tekenrand kreeg op het midden van dit deel van de kaart. Daarna is het 2e snijstencil precies op de getekende cirkel gelegd, vastgeplakt en gesneden.

 
Het 3e snijstencil heb ik op een stuk cardstock gelegd, gesneden en daarna met overlaten van een extra rand, uitgeknipt. 
De gebruikte tekst komt van de stempelset met de parkiet.
 
 
Het was even uitproberen en puzzelen hoe ik deze kaart met doorkijken kon maken maar is ben heel erg tevreden met het eindresultaat!

Gebruikte materialen:
6002/1571 Cutting en debos stencil Twig with leaves
6002/1599 Cutting en embos stencil Angel
6002/1615 Cutting, embos en debos stencil Birds and flowers
6011/0668 Papierset Sweet herbs
6200/0054 Glue gun
6370/0053 Artificial flowers Roosjes
6370/0078 Artificial flowers Witte bloemen
6410/0536 Clearstamps Grass parakeet
6500/0215 Tacky glue
8013/0161 Cardstock wit
8089/0202 Kraft

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.

1 opmerking: