Pagina's

woensdag 25 november 2020

Boekkaart

 Hallo allemaal,

 Wat fijn dat ik nog een creatie mag laten zien! Zo leuk om je hobby met anderen te kunnen delen en hopelijk ook mensen te kunnen inspireren. In een Creatief met Kaarten uitgave van een jaar of 8 geleden ben ik dit model van een "boekkaart" tegengekomen en heb hier mijn variant op gemaakt. De boekkaart is gemaakt volgens onderstaande maatvoering, maar hier kun je zelf hele leuke variaties  wat formaat betreft op maken. Ik heb m zelf al een paar keer gemaakt, vind m zo leuk dat ik deze met jullie wilde delen.Het is een uitgebreide post geworden met veel foto,s.

 


Neem wit card stock van 14 x 30 cm en ril op 14 en 16 cm.



Stans met "esmeralda"  de schulprand aan beide uiteinden. (Het uitgestanste randje plak je later weer eraan vast)

Neem stevig, maar niet te dik papier, en snijd hieruit 2 stroken van 21 x 13.5, en twee stroken van 21 x 12.5 cm

Ril deze op 1.5cm, 3cm, 4.5cm enz.



Schuif de korte en de lange harmonica strook in elkaar en maak een hoek van 90 graden, plak de uiteinden aan elkaar vast.

Doe dit ook met de andere twee stroken, schuif dit in elkaar tot een rechthoek en plak het aan elkaar, je hebt nu een rechthoek van 12.5 x 13.5 cm



Plak op de achterkant van deze rechthoek dessinpapier van 12 x 13 cm. Bevestig dubbelzijdig tape aan de zijkanten en onderkant, (hier komt een tag in)



Plak dit in de binnenkant van het boekje. 


Voor de tag achterin de boekkaart heb ik een stans van crealies gebruikt, maar je kan deze ook prima op maat snijden.

Snij 2x een strook effen papier van 1.5 x 13.5 cm, en 2x  een strook dessin papier van 1 x 13 cm. Plak deze aan de binnen en buiten kant op de rug van het boekje

Snij 1 x effen papier van 12 x 13.5 cm, en 1 x dessin papier van 11.5 x 13 cm, bevestig op elkaar en plak dit links binnenin het boek.

De floral flourishes peony bloemen heb ik uitgestanst en de blaadjes losgeknipt van elkaar. Hier aan de binnenzijde een leuk decoratief randje van gemaakt. 

Het plaatje wat aan de linkerkant zit is met 1 mm dit tape vastgezet aan de randen. Zo kon ik daar ook nog een tag achter verstoppen.

 Snij 2x effen  karton van 13.5 bij 14.5 cm. Stans met "esmeralda" aan een kant een schulprand.  Snij de kaart dan op maat. Doet dit ook 1 x met dessinpapier van 13 x 14 cm, nadat de schulprand gestanst is.

Het leuke van de esmeralda stans is dat je het als een prachtig randje kunt gebruiken (heb ik aan de binnenzijde gedaan), maar je kunt de stans weer aan de schulprand plakken; dee puntjes voorzien van lijm en deze weer tegen  de rand aandrukken tot het vast zit.

 Plak een strook lint of kant van ongeveer 34 cm op de achterzijde met tape vast, plak daarna het karton eroverheen.

Op de voorkant plak je eerst het effen karton en daarop het dessinpapier. Het lint of kant vormt de sluiting van de boekkaart. Ik heb in dit geval magneetjes gebruikt, deze zitten op de kaft onder de kleinste cirkel van de notebook cirkel stans verstopt. Het "losse" stukje kant heb ik op een cirkel geplakt waarop het magneetje met  tape is vastgezet. Daarop de kleinste cirkel van de notebook cirkels geplakt.

Zo krijg je een leuke sluiting.

Dit is de basis van de boekkaart. Het geheel kun je decoreren met stansen, plaatjes en tekst rondjes. Hier heb ik dus het La vie et belle lavender papier blok voor gebruikt. 

Hoop dat de beschrijving  jullie uitnodigt om deze boekkaart zelf ook te gaan maken.

 






De door mij gebruikte materialen:

 

Floral flourishes peony 6002/1514

Esmeralda 6002/1545

Notebook circles 6002/1515

La vie et belle Lavender 6011/0383

Die hoek franse lelie 6002/0262

Stencil rand met kopjes-theepot 6002/0398

 

Voor mij zit het gastdesigner schap er  jammer genoeg weer op. 

 

Creatieve groetjes van Emmy Wind

 

 

 

7 opmerkingen: