Pagina's

zondag 25 oktober 2020

Tunnelkaart met shaker

 Hallo lieve bloglezers,

Vandaag mag ik jullie mijn tweede creatie als gastdesigner voor Joy!crafts laten zien.


Natuurlijk is het weer een kerstkaart geworden want ik ben aan de slag gegaan met dit fantastische pakket:

 

Zoals jullie ondertussen wel weten vind ik het leuk als er iets kan bewegen op mijn kaart. Daarom heb ik een shaker gemaakt die perfect past bij de rest van mijn kaart.

Je hebt natuurlijk kant en klare shakers maar je kunt ze ook zelf maken. Ik gebruik hier het karton voor waar de tape of lint op zit. Allereerst beplak ik de binnenkant en de buitenkant met designpapier zodat de lelijke rand is weggewerkt. Daarna ga ik een tafereeltje maken op een cirkel die net iets groter is dan de buitenkant van het rolletje. Natuurlijk heb ik voor deze shaker de leuke hertjes 6002/1508 gebruikt. In de shaker heb ik wat sneeuw en strass steentjes gedaan. Aan de bovenkant heb ik een een cirkel met een schulprandje gebruikt met mica ertussen. Dit plak je op elkaar en klaar is je shaker.




 

Voor de basis heb ik deze keer gekozen voor een tunnelkaart. Ik denk dat iedereen die wel kent maar ik zal even de maten vermelden die ik gebruikt heb. De basis is een stuk Cardstock van 27 x 15 cm. Deze heb ik gerild op 1 - 4 - 9 en 12 cm.

Het tweede stuk Cardstock is 15 x 8 cm en deze heb ik gerild op 1 en 4 cm.

Als designpapier heb ik gekozen voor believe in the magic 6011/0532 prachtig mooi papier in de traditionele kerstkleuren



De shaker heb ik op het voorste stuk van de kaart geplakt. Naast de shaker heb ik de Silent Night Christmas Tree 6002/1507 gebruikt en nog twee hertjes van de Silent Night Deer 6002/1508 collectie.

De hertjes heb ik weer beïnkt met Distress ink (vintage photo) en met een uniball signo pen heb ik witte vlekken op de rug gemaakt van de hertjes.


Natuurlijk mochten de Christmas Bells 6002/1544 en de Pine Branches 6002/1509 niet ontbreken op mijn kaart. De tekst die ik gebruikt heb is uit de set Winter Wishes Stars 6410/0124. Als laatste heb ik nog sneeuw gespetterd met een molotow marker en hier en daar Eis kristall verwerkt op de kaart.

 


Ik heb de benodigdheden nog even op een rijtje gezet voor jullie:

Believe in the magic 6011/0532

Silent Night Christmas Tree 6002/1507

Silent Night Deer 6002/1508

Silent Night Pine Branches 6002/1509

Silent Night Christmas Bells 6002/1544

Winter Wishes Stars 6410/0124

Distress ink Vintage photo

Uniball signo wit

Molotow marker

EisKristall

 Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren met mijn tweede en laatste creatie als gastdesigner voor Joy!crafts deze maand. 

Bedankt allemaal weer voor alle leuke reacties.

Creatieve groetjes

 Anouk 

10 opmerkingen:

  1. Geweldig vind ik deze kaart en wat een super leuk model. Vind de tip van de shaker ook super, om een lege rol van tape of zo te gebruiken hiervoor, ga dit zeker ook eens toepassen. Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Betha,
      Dankjewel voor je leuke reactie weer. Fijne zondag.

      Groetjes Anouk

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige kaart Anouk. Leuk met dat shaker-gedeelte en dank je wel voor je uitleg.

    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke kaart,ik maak mijn shakers ook soms zelf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gave kaart en een tof idee dat je dat met ons wilt delen.heel leuk. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hellen,
    Dankjewel en graag gedaan.
    Groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gorgeous design. I love those dies. Creative Blessings, Tracy x

    BeantwoordenVerwijderen