Pagina's

woensdag 19 mei 2021

Een bloemetje voor jou

 Hallo Allemaal, 


Vandaag wil ik jullie een nieuwe kleur mulberry laten zien. Naast het vertrouwde witte en het mooie vintage bruine mulberry is er nu nieuw in het assortiment een prachtig groen kleurtje.

Voor degene die het mulberry boombastvezel van joycrafts nog niet kennen of zich afvragen wat voor spyl het is....
In het noorden van Thailand groeit een bijzondere boom: de Mulberry (moerbei) boom. De bast van de boom wordt na het regenseizoen eenvoudig afgepeld waarna die direct weer aangroeit. Deze eigenschap werd honderden jaren geleden ontdekt door de Karen-stam die in het uiterste noorden van Thailand woont.
De bladeren van de Mulberry zijn voedsel voor de zijderupsen en de bast is de basis voor het Mulberrypapier. 
De ruwe vezels die joy!Crafts in het assortimentheeft, zijn nog onbewerkt en daardoor grof van structuur. 

Ik gebruik het mulberry vezel best vaak op mijn creaties en laat het ook vaak in mijn live uitzendingen zien...
Je kunt het ontzettend leuk achter een bloementoef verwerken...je kunt zo een stuk afknippen en onbewerkt gebruiken of een stukje met een waterspray flesje natspuiten en in vorm trekken.

Op dit kaartje heb ik het gebruikt achter het plaatje en de doily van stansmal Angel 6002/1599


Het designpapier is een combinatie van 2 papiersets:
6011/0597 birds in paradise
6011/0648 mint patterns 
Hier past het nieuwe  mulberry prachtig bij qua kleur.

De bloementoef is gemaakt met de pioenroos en het nieuwe takje met bladeren 6002/1571

De tekstbanner heb ik zelf tesneden uit designpapier en met de clearstempel set 6410/0531 surprisewheel de tekst gestempeld.

Zoals je kunt zien staat de tekst 'dat verdient een bloemetje ' onder elkaar en op mijn banner naast elkaar. Dat kun je heel gemakkelijk doen door de stempel in 2x te stempelen. Je beinkt eerst het woord bloemetje...dat stempel je aan de achterkant van je banner. Vervolgens beinkt je de tekst....dat verdient.... dat stempel je ervoor.
Een klein handigheidje waarmee je nog meer mogelijkheden met een stempelset hebt.

Ik wens jullie nog een fijne dag...graag tot de volgende keer
 

1 opmerking: