Pagina's

donderdag 2 april 2020

Lente

Goedemorgen allemaal,

Voor vandaag heb ik een echt lente kaartje gemaakt.
We kunnen allemaal wel wat zonneschijn gebruiken.



Met de mooie lente stencils uit de 3de collectie van Joy!Crafts lukt dat prima.
Het is een venster kaartje geworden.
Het doorkijkje heb ik gemaakt met de Festooncircles van Bille.
Echt een basis stencil waar je zo veel mee kan.
Als eerste heb ik het design papier op mijn kaartje geplakt.
Mijn kaart is 14.5×14.5
Daarna met de een na grootste een 'gat' gemaakt in mijn kaart.
Het randje om het venster maak je met de grootste en daarin de een na grootste.
Zo krijg je een mooie rand.
Nu gaan we eerst de achter kaart maken.
Een strook van 14.5×18.5,die ril je op 1,1.5 en op 2.
Dan draai je de kaart en doet dat vervolgens ook aan de andere kant.
Nu leg de voorkant van je kaart even op de achtergrond.
Zo kun je precies zien waar je de cirkel moet plakken.
Zo zit hij altijd op de juiste plaats.




Hierna kun je beginnen met het opbouwen van je landschap.
Ik heb afwisselend gewerkt.
De ene "laag" met lijm de andere met foam.
Zo krijg je diepte in je kaart,dat vind ik bij een doorkijk kaart leuk.
Als alles op zijn plaats zit ga je de kaart aan elkaar plakken.



Op deze foto's kun je zien hoe de kaart in elkaar geplakt is,en op gebouwd is.
Nu is het tijd om je kaartje te pimpen.
Ik vind die kruiwagen zo leuk.
Een paar potten op de boel een beetje op te leuken.
En dan als laatste een lente slinger op mijn kaartje verwerkt.


Alle gebruikte materialen op een rijtje

One of a kind alfabet labels 6002/1049
Spring Flowers 6002/1280
Standaard 6002/1406
NoEnd grasland 6002/1429
Bille's Festooncircles 6002/1446
NoEnd kleine grasland 6002/1453
Bomen rij 6002/1460
Dorp landschap 6002/1461
Voorjaar kruiwagen 6002/1463
Schaap & lammetjes 6002/1464
Design papier Country Garden 6011/0643

3 opmerkingen: