Pagina's

dinsdag 16 april 2019

Make a Card with Joy!Crafts 26

Hallo allemaal :)


Gisterenavond was er in onze Facebook groep Friends of Joy!Crafts weer een Make A Card.
Dit keer mocht ik hem weer geven en het blijft elke keer weer spannend :)

Ging het voor jou toch iets te vlot of had je geen tijd? In deze blogpost kan je alle hints nog nalezen, zodat je toch deze leuke creatie kan maken.

Wil je kans maken op een leuke prijs en en gastdesigner voor de maand mei worden? Laat je kaart dan voor dinsdagavond 23 april zien in de Facebook groep Friends of Joy!Crafts. Succes!

Boodschappenlijstje:
3 x Cardstock  14,5 cm x 14,5 cm

3 x Designpapier 14 cm x 14 cm

Dubbelzijdig plakband of lijm

Zelf-klevend klittenband rondje of 2 magneetjes

Decoratie

Stap 1:
Ril de 3 vierkante cardstocks diagonaal.



Stap 2:
Ril de 3 designpapiertjes diagonaal en knip doormidden zodat je 6 driehoeken hebt.


Stap 3:
Plak nu het designpapier op het cardstock.
Ik laat alvast een foto zien, hoe je het straks in elkaar plakt, zodat je het designpapier juist kan plakken. Waar de punten in het midden boven aan de foto samen komen is straks de bovenkant van je creatie.




Stap 4:
Nu gaan we het dubbelzijdige plakband of lijm aanbrengen.
Ik heb het cardstock genummerd zodat jullie goed kunnen zien op welke delen er tape moet worden aangebracht.
Op cardstock 2 en 3 gaan we aan de achterzijde het tape aanbrengen.



Stap 5:
We gaan nu de delen aan elkaar plakken.
LET OP: als je de delen aan elkaar plakt doe het dan niet TE dicht op de vouwlijn anders vouwt het niet mooi meer.


Stap 6:
We gaan de magneetjes of klittenband plakken.
Om het magneetje op de juiste plek te krijgen doe ik op de eerste meestal even iets inkt en maak dan een afdruk zodat ik zeker weet dat de 2e magneetje op de juiste plek terecht komt.
Mijn ervaring met magneetjes is , als je die niet "verstopt" onder designpapier trek je ze steeds los
dus mijn oplossing daarvoor is dus simpel ook de binnenkant beplakken met designpapier en dus over het 2e magneetje heen.


Stap 7:
Nu is je basis model klaar en kun je hem gaan decoreren :)


Stap 8:
Als laatste kan nu de tipi kaart worden versierd naar eigen smaak, 
ik ben zeer benieuwd naar al jullie creaties natuurlijk :)


En dit is mijn uitwerking geworden van de Make a Card :)




En dit is prijs en tevens gastdesigner van de maand mei. 




gebruikte materialen:
6011/0557 - Papierset - Soft colours of nature
6002/1278 - Snijstencils - Noor - Happy Easter
6004/0025 - Snij- embosstencil + stempel - Endless libelle
6500/0122 - Tacky Tape 6 mm
6002/1249 - Snijstencil - Bille - Flower
6002/0939 - Snijstencil - Framboosblad



1 opmerking: