Pagina's

woensdag 17 mei 2017

Scheuren en kliederen...


Hallo  lieve mensen, vandaag mag ik weer een blogpost verzorgen. Dit keer heb ik me aan iets heel gewaagd, iets wat ik normaal nooit doe maar ook zo leuk is.......
Vandaag een post over scheuren,  verven, inkt en vieze vingers. Ja,  ik ga vandaag een poging wagen met mix media kaartje

Eerst heb ik alle spulletjes klaargelegd,  want met deze techniek ga je gelijk achter elkaar door. Ik heb uit een boek voor het dameskaartje hartjes uitgestanst . Voor het mannenkaartje heb ik stukjes gescheurd. Als je het nu moeilijk vind om stukjes te scheuren dan heeft Joy!craft een handig hulpmiddeltje, een scheurlineaal. Normaal ga ik  met een waterkwastje langs het lineaal omdat dan het papier beter en makkelijker scheurt maar papier uit een boek is zo dun, dat scheurt gemakkelijk.

Ik heb eerst een stuk wit cardstock genomen en deze ingesmeerd met gesso. Dit is nodig omdat dan je inkt, spray of verf beter hecht. Terwijl het nog nat is leg ik de stukjes uitgestanste of uitgescheurde stukje boekpapier erop.  Daarna nog een dun laagje geso er overheen om alles goed vast te laten plakken . Dit laat je drogen of als je snel door wilt gaan, zoals ik  pak je de heattool.

Daarna heb ik een passende stencil genomen en structuurpasta en hiermee heb ik een mooie structuurmotief aangebracht. Dit heb ik weer laten drogen.

 

Als het helemaal goed droog is heb ik mijn inktjes erbij gepakt. Dit keer heb ik gewerkt met distress oxide. Dit een een hele mooie inkt en het heeft een beetje een chalkachtige uitstraling.
Dit heb ik ook weer gedroogd met de heattool . Daarna heb ik nog een keer de stencils erbij gepakt en heb ik met de inkt en de stencils een motief aangebracht op het kaartje.
Hier en daar met een achtergrond stempel nog wat inkt aangebracht.
Een autootje voor de mannenkaart en een vlinder voor de vrouwenkaart uitgestanst en deze op het kaartje geplakt.


Ik heb ervoor gekozen om de kaartjes iets kleiner te snijden. Ik heb met een kader van 10 x 10 cm gekeken wat ik het mooist stukje vond en dit uitgesneden. Dit stukje heb ik weer gemat op een gekleurd stukje cardstock en dit op een wit kaartje van 12 x 15 cm geplakt. Op het witte stuk nog een leuk passend tekstje gestempeld en mijn kaartjes zijn klaar.
Hoop dat jullie dit net zo leuk gaan vinden als ik.  
Nog een hele fijne dag verder en tot een volgende keer!

6002/0322 ronde vlinderstans - vlinder
6002/0408 Gerti's hearts
6002/0781 Journey - Zeilboot en Oldtimer 
6300/0032 organza lint 12 mm roze
6002/0623 Polybesa hartjes in ruit
6200/0004 scheurlineaal - kartel
6200/0021 Strikjes maker
6200/0222 inkt blending tool 
6410/0316 Clearstempel Swirls
6410/0369 clearstempel Africa
8013/0024 wit cardstock

2 opmerkingen: