Pagina's

vrijdag 31 maart 2017

I want it all in purple...

Deze week deel ik een waterval kaart met jullie. Ik vind het patroon van de waterval kaart erg mooi en deze kaart dan ook al meerdere keren gemaakt. Ik had het patroon nog ergens liggen, maar vond hem net iets te groot. Ik heb hem daarom kleiner gemaakt, zodat het ook mooi zou passen met het Cardstock en Designpapier. De maten van de kaart zijn 28 cm bij 14 cm.



Iedereen die mij kent, weet dat ik van paars hou. Het mooie designpapierblok "Lavie est Belle Lavender" is dan ook al een tijdje een van mijn favorieten. Ik ben helemaal weg van de mooie paarse patronen. Ook deze maand zijn er door Joy Craft hele mooi stencils uitgebracht. Een ervan is een prachtig hart waar 2 vlinders in zijn verwerkt. Zoals je op de afbeelding kan zien is het mogelijk om de vleugels omhoog te zetten en zo een 3D effect te creëren. Aanrader dus! Alle vlinders heb ik trouwens met embossing poeder bewerkt.



Als je aan het lintje trekt en daarmee de waterval opentrekt, komen er verschillende teksten te voor schijn. Op het laatste kaartje staat "another year older, but still looking marvellous". Ook de andere teksten hebben betrekking op het vieren van een verjaardag. Omdat de hele kaart in het paars is, wilde ik ook graag paarse bloemen gebruiken. En natuurlijk is dat net weer de kleur die ik niet had. Gelukkig was dat zo opgelost. In plaats van paarse bloemen, heb ik verschillende witte bloemen van Joy Craft gebruikt. Deze heb ik iets nat gemaakt en dan met inkt en glitter stiften bewerkt. Goed laten drogen en dan met een lijmpistool op de kaart plakken. Ook het lint was oorspronkelijk wit, maar die heb ik met Pan Pastel ingekleurd. Nu paste alles mooi bij elkaar! De rand waar de waterval onderdoor gaat heb ik vast gezet met de prachtige paarse brads.



Ik ben benieuwd wat jullie van mijn nieuwe kaart vinden en jullie zullen het prachtige papier blok "La Vie est Belle Lavender" zeker nog vaker op mijn blog tegenkomen.



Materialen die ik gebruikt heb: 6002/0590 Butterflies
                                                  6002/0664 Love
                                                  6002/0689 Butterflyborder
                                                  6011/0383 Lavie est Belle Lavender
                                                  6020/0022 Decorative Pearls
                                                  6030/0007 Brads
                                                  6300/0031 Organza 12 mm Kerst
                                                  6300/0320 Natural Sense Coll.
                                                  6300/0343 Forest Friend Coll.
                                                  6370/0051 Artificial Flowers
                                                  6370/0063 Artificial Flowers
                                                  6370/0070 Artificial Flowers
                                                  8099/0261 Papierset Linnen wit
                                                  8099/0272 papierset Linnen Paars

2 opmerkingen:

  1. Een super gaaf kaartje hoor.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart en ik vind die waterval kaarten ook erg leuk om te maken! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen