Pagina's

maandag 21 november 2016

Lichtje...

Dag allemaal,

Weten jullie dat Joy!Crafts een hele handige gaatjes maker heeft? Een gaatjes maker waar je op elke plekje van je papier of karton, vilt of leer een gaatje kunt maken. 
Je kunt hem ook heel handig gebruiken bij je DIY projectjes voor de winter.

'S avonds is het weer vroeg donker en veel mensen steken weer kaarsjes aan. Nu heb ik van een papieren zak om een glazenpot, deze leuke waxinelicht houder gemaakt en daar in een hart gestanst met de gaatjes maker....


Neem een papieren zak van 10 bij 23 cm. Vouw de zijkanten naar buiten, want je maakt de gaatjes aan de voorzijde en achterzijde van de zak.


Ik heb met een hart stencil eerst met potlood een hart getekend op de zak.


Daarna heb ik op het hart allemaal stipjes gezet.


Je gaat nu gaatjes maken op de stipjes. De gaatjes komen zowel aan de achter als aan de voorkant van de zak. Met de gaatjes maker kan je 3 verschillende grote gaatjes stanzen en ik ga voor de 2 kleinste maten. Dus eerst heb ik met het kleinste maatje gestanst.


Nu nog de grotere gaatjes maken. Als ik klaar ben, gum ik het potlood weg.


Ik heb voor deze zak een pot gebruikt van oploskoffie, maar je kan ook een glazen pot gebruiken van appelmoes of groente.


Nog wat gestempeld op de zak met echt winterse stempels en met zwarte pen het hart nog nagetrokken op de zak. Het papier wat boven de zak uitsteek vouw je om en daarna doe je ter hoogte van het schroef gedeelte een touwtje met een labeltje om de zak.


En klaar is je waxinelicht houder, leuk om te geven als persoonlijk kado, maar ook om zelf neer te zetten.
Laat de kaartjes maar branden...





Gebruikte materialen:

6002/0642 Cutting & Embossingstencilhart
6200/0024 Vulpotlood
6200/0052 Gaatjesmaker
6300/0504 Decoration touw
6410/0419 Clear stamps bomen


6410/0428 Clear stamps christmas hert

1 opmerking: