Pagina's

dinsdag 18 oktober 2016

Mixed Media...

Goedemorgen allemaal,

Vandaag wil ik jullie eens wat anders laten zien dan een kaart. Ik heb een canvas gemaakt, ook wel mixed media genoemd. Je kunt er allerlei materialen op gebruiken. Van bloemen, tot schroefjes, sieraden, echt van alles.


De eerste stap is, dat je je canvas in smeert met Gesso. Gesso is een witte verf, die goed dekkend is en ook hecht aan allerlei materialen. Daarna ben ik met structuur pasta en de Poly besa atc stenciltjes aan de slag gegaan. Deze heb ik ingesmeerd met structuur pasta en daarna verwijderd. Je krijg door de dikte van de pasta mooi de patronen op je canvas. Ook op het vogelhuisje heb ik dit gedaan.


Daarna ga je het canvas opbouwen, je kunt hier alles voor gebruiken. Ik heb er vooral bloemen voor gebruikt en charms. Je plakt alles goed vast met het lijmpistool. Die is onmisbaar bij dit project.



Als alles op je canvas zit, wat je erop wilt hebben, ga je alles wit maken met Gesso. Ik heb hier helaas vergeten een foto van te maken, maar op de foto hieronder ziet je een stukje van het resultaat.
Als dat gedaan is, gaan we hem met kleur sprayen. Joy!Crafts heeft hier mooie flesjes met verstuivers voor. Ik heb er wat blauw mica poeder ingedaan, dit is een verf poeder met metallic glans, aangelengd met water en toen gesprayd over het canvas. Dit geeft een mooie blauwe glans.


Het is echt heerlijk om te doen, je kunt er veel creativiteit in kwijt...
Hier nog een detailfoto van het vogelhuisje...



Gebruikte materialen:
6002/0819 Poly besa Atc
6002/0820
6002/0824
6200/0054 Lijmpistool
6200/0055 Water verstuivers
6200/0159 MDF vogelhuis
6350/0309 Charms
6350/0310 Charms
6370/0054 Artificial flowers
6370/0055
6370/0057
6370/0063
6370/0064


6370/0071

3 opmerkingen:

  1. Geweldig mooi geworden. Had zoiets ook al op de Knotsgekke Kaartendagen gezien maar wist niet meer hoe dit moest, dus nu weet ik het en ga het zeker ook een keer uitproberen! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo liebe Anke,

    ein traumhaft schöne Winterbild. Deine Mixed Media Arbeit gefäll tmir sehr gut. Ich bin ganz begeidtert. Ganz liebe Grüße Silvi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wonderful sweet mixed media! Love the birdhouse with the roses!

    BeantwoordenVerwijderen