Pagina's

maandag 15 februari 2016

DIY Glazen jampotjes...

Hallo allemaal,

Ik kan het niet helpen, maar ik blijf het zo leuk vinden om bijvoorbeeld lege, glazen potten te pimpen.
Dit keer heb ik het nieuwe papierblok "spring fever bloc" gebruikt.
Geen idee waarom, maar bij dit blok moest ik meteen denken aan het iets oudere uiltje stencil.

De uiltjes heb ik van vilt gemaakt, de 3 kleuren die ook in het designpapier voorkomen.
In het blok zit ook een vel met paaseieren erop, hiervan heb ik de buikjes uitgesneden.





Uiteraard heb ik voor het in elkaar lijmen van het vilt de fijne viltlijm gebruikt, deze dringt namelijk niet door het vilt heen, waardoor vlekken voorkomen worden. De lege lijmpennen, die je kunt vullen, zijn ideaal, vooral voor de kleine onderdeeltjes.

Rondom de pot heb ik eerst gebruik gemaakt van een strook spiegelribbelkarton, dat kun je zo mooi rond leggen. Hierop een strook designpapier, daarna de boven en onderranden afgewerkt met paracord, dit heb ik met styrocoll lijm geplakt, deze lijm is geweldig voor plastic-achtige materialen zoals dit nylon koord.






De rand van het deksel dezelfde stroken als de pot zelf en op het deksel designpapier van de eieren die ik voor de buikjes heb gebruikt, uiteraard afgewerkt met blaadjes en bloemetjes en een labeltje met een lieve tekst. Bloemetjes gemaakt van structuurpapier en stencil roll up roses, vastgelijmd met de paper blossom lijm. plakt heel snel en heel stevig, vooral van die kleine dingetjes.



Ben nog aan het verzinnen wat ik er dit keer in zal doen, het kan van alles zijn.
Bij de mensen om me heen is het altijd een dankbaar cadeautje.

Dank je wel voor het langskomen.






Gebruikte materialen:


1201/0038 C&E stencil Lin&Lene set
6002/0385 cutting stencil roll up roses
6002/3001 cutting stencil leaves&feathers
6002/3002 cutting stencil leaves&feathers
6002/3101 cutting stencil owl
6011/0707 spring fever paper bloc
6410/0040 clear stamps sending love
7100/0002 paracord
8011/0414 structuurpapier
8089/0222 spiegel ribbel karton
8089/0242 kraftkarton zwart
8099/0004 karton lichtgroen

1 opmerking: