Pagina's

woensdag 25 maart 2015

Wild west schilderijtje...

Hallo allemaal,

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je zoveel leuke elementen hebt, die nooit samen op een kaart passen? Ik had dit met het supergave Wild West thema. Die lijn bevat zoveel leuke onderdeeltjes, daar moest ik iets anders mee. Nadat mijn zusje met de tip kwam, heb ik gekozen voor een schilderijtje met wat diepte erin.
Dit is het geworden.


Een hele tijd geleden deed mijn creatieve vriendin een workshop bij onze plaatselijke hobbywinkel
't Scraphuis waarbij deze vorm gemaakt werd. Ik heb het als inspiratie gebruikt en de maten aangepast aan de prachtige Wild West materialen.
Uitgangspunt was het landschapje uit het bijpasssende paper bloc, wat ik uiteraard in tact wilde laten.
Eromheen heb ik de randen getekend, inverhouding.
Mijn totaalmaat karton is 24x24 cm, het middenvlakje 15x15 en het opstaande randje 2cm.



Na het insnijden, rillen en vouwen ziet het er zo uit. Erachter een "bakje" maken van 15x15x1,8cm en je basis van het "diepte" schilderijtje is er.


Daarna kun je je uitleven!
Het pas nieuw uitgekomen paper bloc Vintage Wood in 30x30 formaat kwam als geroepen, de rand van het schilderijtje kon zo mooi uit één stuk gemaakt worden.
Ik heb ervoor gekozen de stencils van de saloon, paarden en huifkar meerdere malen uit te stansen in diverse kleuren en materialen en "op te bouwen", zo krijg je een mooi 3D effect, wordt het wat minder "plat". Ik geef heel eerlijk toe dat het best wat werk is, maar het is de moeite waard.






Ben er even mee van de straat geweest, maar ik vind het leuk!
Deze foto laat zien hoe het lichte paard op het randje van het schilderijtje staat.

Uiteraard heb ik aan de achterkant een ophanghaakje gemaakt, met het stencil wat vorige maand is uitgekomen, een uitkomst vind ik.

Ik ben zo benieuwd wat we allemaal tevoorschijn zien komen met die té leuke Wild West lijn van Joy! Crafts. De mogelijkheden zijn volgens mij eindeloos.

Groetjes Bianca


Gebruikte materialen:

6002/0411 C&E stencil hang system
6002/0422 C&E stencil wild west
6002/0424 C&E stencil wild west
6002/0425 C&E stencil wild west
6011/0053 paper bloc wild west
6011/0702 paper bloc vintage wood
6020/0012 plakparels brons
6020/0021 plakparels goud
6300/0504 dun touw
6350/0311 metal brads
6370/0050 artificial flowers
6410/0348 clear stamps wild west
7100/0009 paracord oranje
8013/0011 karton
8089/0203 kraftkarton












4 opmerkingen: