Pagina's

dinsdag 24 mei 2011

Tulp!!!

Hoi Allemaal,
Ik ben echt een poosje aan het stoeien geweest met de paper blossom ponsen voor de tulp, en uiteindelijk is dit het resultaat. Er is veel vraag naar de tulp, en na veel proberen vind ik dit toch echt een tulp.
 De volgende ponsen heb ik hiervoor gebruikt:
Voor de kelk:  Paperblossom pons 6100/0101 voor de grote tulp en als je een kleine tulp wilt maken pons 6100/0104, bloembodem 6100/0100,  meeldraden 6100/0112.
Voor de groene bladeren 6100/0111


Op deze foto hierboven , zie je de tulpjes gemaakt met de kleine pons en de grote pons.

Stap 1: Je begint met de kelk, je ponst 6 blaadjes, een bloembodem en een stamper.

Stap 2: Je kleurt, vormt de blaadjes en plak ze op de bloembodem. Let op! Bij de meeste bloemen gemaakt met de paperblossoms zit de bloembodem buiten, maar bij de tulp zit hij binnen in. Je plakt de eerste 3 bladeren op , om en om op de bloembodem.

Stap 3. Nu plak je de andere 3 bladeren op de bloembodem om en om.

Stap 4. Nu buig je de binnenste 3 bladeren als eerste omhoog en daarna de buitenste 3 bladeren, tot je een kelk krijgt.

Stap 5 Je plak de stamper binnen in, een sate prikker omwikkel je met groen bloemen plakband, je ponst groene bladeren en klaar is je tulp. Op de kaart hieronder zie je hoe ik ze gebruikt heb. Ik heb voor deze kaart het kleine blad gebruikt en daar de tulpen van gemaakt. Hierdoor passen ze nog in een envelop.
Liefs Anke




1 opmerking: