Pagina's

zaterdag 24 februari 2018

Rust zacht, lieve?


Soms heb je ze helaas nodig en dan kan je maar beter een voorraadje achter de hand hebben. Vaak zijn condoleance kaarten heel saai en zwart-wit. Ik dacht: dat kan ook anders!

Ik heb een condoleance kaart gemaakt met het nieuwe design papier van Joy!Crafts. Ik heb ook wel zwart-wit gebruikt, maar ook hele mooie roze kleuren. De achtergrond is heel zacht, waardoor de kaart zeer geschikt is als condoleance kaart. Daarnaast geeft de kleur roze ook wel een beetje een Pink Ribbon effect.

Voor de voorkant heb ik een mooi blad gebruikt. De ondergrond van het blad heb ik uit zwart papier gestanst en de bovenlaag uit roze papier. Een simpele roos, schattig strikje en een tag met de tekst 'Sterkte' maken het plaatje compleet. Onder in de hoek zie je nog een kleine tekst, die komt van de nieuwste clear stamps van Joy!Crafts (condolence tekst).


Voor de binnenkant heb ik ander design papier met een printje gebruikt. Rechts zie je een wit vlak met een paardenbloem. Hiervoor heb ik een stempel gebruikt. Op het witte vlak kan je de namen zetten.


Uit het midden van de kaart steken 4 blokjes. Hierdoor krijg je een soort pop-up effect. Op de blokjes heb ik met losse letters een tekst gestempeld. Ook aan de binnenkant vind je weer een blad dat ik uit zwart en roze papier heb gestanst.

Het is een hele rustige kaart geworden, die zeker niet saai is.

Hopelijk hebben we dit soort kaarten niet te vaak nodig, maar als je ze dan nodig hebt, heeft Joy!Crafts hele mooie materialen die je kan gebruiken.

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0956 Birch Leaf
6002/0957 Maple Leaf
6003/0079 Label gestikt
6410/0034 Alphabet
6011/0542 Condoleance
6300/0027 Organza 9 mm Bloemen
6370/0052 Artificial Flowers
6410/0466 Condolence vogels en paardenbloemen
6410/0467 Condolence Tekst
8099/0104 Paper for Cardmaking linnen stuctuur Wit
8099/0251 Papierset linnen structuur Zwart

















2 opmerkingen: