Pagina's

zondag 24 september 2017

Kaarsjes...

Deze blogpost schrijven voelt een beetje gek. Niet omdat het nog een aantal maanden duurt voordat het kerst is, maar omdat ik lekker in de zon zit in Griekenland, terwijl ik deze blog schrijf. Mijn vakantie is super, maar daar ga ik het in deze blogpost natuurlijk niet over hebben. 

Afgelopen week heb ik weer wat kerstkaarten gemaakt. Daar is deze kaart er een van. Ik vind het altijd super leuk om cadeautjes te maken en wat is er leuker dan iemand een bijzondere kerstkaart te geven. Deze kaart heb ik weer gemaakt met het prachtige design papier Christmas Eve. Heb je deze nog niet aangeschaft? Gelukkig heb je nog even voordat het kerst is.



Ik vind het altijd leuk om een beetje te experimenteren. Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de hard sealer van Joy crafts. Dit heb ik gebruikt voor de ster. Eerst heb ik een mooie witte zakdoek helemaal ingesmeerd met hard sealer en een nachtje laten drogen.
De andere dag heb ik het doekje door mijn stansmachine gehaald samen met het stencil Ster, gevuld met swirls en blaadjes. Vervolgens heb ik de ster voor de voorkant van mijn kaart gebruikt. Samen met een prachtige witte bloem. De sneeuwrand heb ik ingesmeerd met lijm en toen fluweel poeder er overheen gestrooid, zodat het op sneeuw lijkt.


Als je de kaart opent zie je een doosje me waxine lichtjes, die je mooi kunt sluiten met het prachtige organza lint. Voor de andere kant heb ik gebruik gemaakt van het stencil snowflakes en een plaatje uit Holidays Greetings. Ook heeft Joy Crafts prachtige tekst stempels voor de feestdagen. Lastig kiezen, maar ik heb gekozen voor een stempel die mooi bij het plaatje past.


De kleine sneeuwvlokjes uit het stencil heb ik weer her gebruikt voor in het midden van de kaart samen met de decorative pearls.

Deze bijzondere kaart heb ik weer met heel veel plezier gemaakt voor Joy Crafts.

Materialen die ik gebruikt heb:

6002/0547 Snowflakes
6002/0771 Floral Flourishes
6002/0787 Ster gevuld met swirls en blaadjes
6002/2036 Icecles
6011/0520 Christmas Eve
6013/0343 Holiday Greetings
6020/0002 Decorative Pearls
6300/0031 Ribbon Kerst
6410/0117 Vrolijk Kerstfeest
6500/0219 Hard Sealer
8089/0203 Kraftpapier
8089/0213 Kraft geribbeld Karton F- Flute klein
8099/0261 Papierset Linnen structuur wit


8900/0101 Fluweel Poeder

4 opmerkingen: