Pagina's

woensdag 23 augustus 2017

Holland...

Hallo lieve allemaal,

De nieuwe spulletjes van Joy!Crafts zijn deze maand echt Hollands en daar houd ik wel van.
Toen ik ze dan ook zag werd ik helemaal blij. 


De tulpjes heb ik in 3D opgebouwd en ik zal jullie in het kort vertellen hoe ik dat gedaan heb.
Ik heb de tulpen eerst in het groen en het rood uitgesneden. Daarna heb ik van de rode de kopjes er af geknipt want die wilde ik gebruiken. Die kopjes heb ik op mijn emboss matje met een grove emboss tool wat opgebold. Om dat wat makkelijker te kunnen doen spray ik de achterzijde even een beetje vochtig met de handige spraybottle(6200/0055)
Zo wordt het papier wat zachter en kun je het makkelijker bewerken. Daarna heb ik het even aan de lucht laten drogen (om krimpen van het papier tegen te gaan) en vervolgens met een stukje 3D tape op de groene takjes geplakt. De bladeren heb ik ook nog wat tussen m'n vingers wat kom gemaakt om een nog natuurlijker effect te krijgen.

Zeg nou zelf, dat is toch simpel? 


De grachten huisjes heb ik scheef achter elkaar geplakt, zo krijg je nog meer diepte in je kaart.


Ook de binnenkant van de kaart heb ik dit keer versierd en waarom heb ik dat gedaan? Dat kraft papier is toch wel vrij donker om met een gewone pen op te schrijven. Dus vandaar dat ik bedacht om een stukje wit cardstock te nemen. Ik heb er een leuk stempeltje in de hoek op gezet om het wat minder saai te maken.
Echt Hollands zo, toch?

Ik vond het leuk dat je weer even langs kwam en hoop je snel weer te zien.

Gebruikte materialen:
6002/0647 Snijstencil - Alfabet
6002/0915 Cut-embos-debos-3D stencil - Hollandse Huizenrij
6002/0917 Cut-embos-debos-3D stencil - Hollandse Klompen
6002/0918 Cut-embos-debos-3D stencil - Hollandse Tulpen
6004/0021 Snij-embosstencil & Stempel - Mery's Honingraat
6011/0522 Papierset - Holland A4
6013/0345 Knipvellen - Holland
6410/0446 Clearstempel - Holland
8013/0021 Paper for cardmaking cardstock wit 30,5x30,5cm
8089/0203 Kraft papier

  

3 opmerkingen: