Pagina's

zaterdag 25 juli 2020

Suprise


Suprise


Hallo bloggers,

Vandaag mag ik jullie mijn tweede en tevens laatste creatie als gastdesigner van deze maand laten zien. In plaats van een kaart, wil ik jullie graag een explosionbox laten zien. Ik vind het leuk om een explosionbox te geven voor een speciale gelegenheid en daarbij in het cadeaudoosje nog een klein presentje te stoppen.




Hieronder vinden jullie de beschrijving.

Ik ben begonnen met twee stukken cardstok van 30 x 10 cm. Deze heb ik gerild op 10 cm en 20 cm. 

Om een box te krijgen, heb ik de twee middelste vlakken dwars over elkaar geplakt.


Daarna ben ik de binnen- en buitenzijden van de box gaan beplakken met designpapier (‘Spring with Michelle’). Ik heb 9 stukken designpapier gebruikt van 9,5 x 9,5 cm. 4 stukken heb ik aan de buitenzijden geplakt en 5 stukken aan de binnenzijden.



Vervolgens ben ik de deksel van de box gaan maken. Hiervoor heb ik een stuk cardstock gebruikt van 12,5 x 12,5 cm. Dit stuk heb ik aan alle vier de zijden gerild op 1,1 cm. 



De 4 rode lijnen (zie volgende foto) heb ik ingeknipt en schuin afgeknipt. De flappen heb ik goed doorgevouwen en erna vastgeplakt zodat de deksel stevig vastzit. Ik heb ervoor gekozen om een smalle dekselrand te maken zodat er zoveel mogelijk van de box te zien blijft. De dekselrand kan je natuurlijk zo breed maken als je zelf wilt.





Aan de zijkanten van de deksel heb ik stukken designpapier geplakt van 9,2 x 0,8 cm (‘Spring with Michelle’). Als extra decoratie heb ik aan alle vier de zijden de randstansJune’ gebruikt. Aan de bovenzijde van de deksel zit een stuk designpapier van 9,5 x 9,5 cm. 
Wanneer je nu alle flappen van de box omhoog vouwt, past de deksel hier precies op.



De deksel heb ik verder versierd met afbeeldingen uit het knipvel van het designpapier ‘Spring with Michelle’. Tevens zitten er tillandsia, hemp cord en parels op vastgemaakt.


De buitenzijde van de box heb ik eveneens versierd met afbeeldingen uit het knipvel van ‘Spring with Michelle’, de mooie blauwe poort (‘Gate’ Cutting & Embossing) en takken en bloemen uit het eerdergenoemde designpapier.
De binnenzijde van de box is echt een surprise. Als je de deksel van de box haalt dan valt deze uit zichzelf open. Aan twee flappen aan de binnenzijde van de explosionbox heb ik een pocket gemaakt waar twee labels inzitten.
Als extra verrassing heb ik binnen in de box een cadeaudoosje gemaakt waar een presentje voor de ontvanger in zit. Dit cadeaudoosje is een kleinere variant (6 x 6 cm) van de grotere explosionbox. Verder heb ik de binnenzijden van de explosionbox en de buitenzijden van het cadeaudoosje versierd met afbeeldingen uit het knipvel, bloemen en takken uit het designpapier (beide ‘Spring with Michelle’), tillandsia, parels en hemp cord.



Gebruikte materialen:

  • designpapier 'Spring with Michelle' 6011/0646
  • 'Gate' Cutting & Embossing 6002/1499
  • randstans ‘June’ 6002/1289

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze explosionbox. Ik vond het een eer om twee creaties voor jullie te mogen maken met mijn gewonnen prijs.

Een fijn creatief weekend gewenst.

Groetjes,

Anouk


7 opmerkingen:

  1. Super mooi dit explosiedoosje! Jammer dat je geen gastdesigner meer bent maar we komen vast nog ergens anders je creaties tegen. Het ga je goed! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Betha, dankjewel!!
      Ja, een maand is snel om hè.
      Zeker komen we elkaar nog tegen.fijn weekend.
      Groetjes Anouk

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig mooie explosiebox, dat heb je heel mooi gemaakt. Zelf ben ik er ook af en toe mee bezig maar die van jou vind ik beeldschoon!
    Heb jij ook een blog o.i.d.? Ik kan nergens een linkje vinden, ik zou je graag gaan volgen.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank,

      Dankjewel, wat lief. Ik heb een eigen facebook pagina: anouks kaarten creaties. Wat leuk dat je me wilt volgen.
      Groetjes Anouk

      Verwijderen