Pagina's

woensdag 15 juli 2020

Bloementuin

Bloementuin


Hallo bloggers,

Wat een eer dat ik deze maand gastdesigner mag zijn en twee creaties mag maken voor jullie met mijn gewonnen prijzenpakket.

Ik zal me eerst voorstellen voor de mensen die mij nog niet kennen. Ik ben Anouk, 37 jaar en ik woon samen met mijn vriend Robert in het prachtige dorpje Geulle aan de Maas in Zuid-Limburg.
Ik ben besmet geraakt met het 'kaarten-maak-virus' door mijn creatieve oma die reeds is overleden. Toen oma op 92 jarige leeftijd de motoriek niet meer had om kaarten te maken, vroeg ze aan mij of ik haar kon helpen. Ik dacht eerst dat ik het geduld hier niet voor zou hebben want ik ben nogal een stuiterbal en stilzitten staat niet in mijn woordenboek. Maar dat viel reuze mee. Ik vond het onwijs leuk om te doen. Zo leuk zelfs dat ik vier jaar geleden zelf thuis ben begonnen met het maken van kaarten. Ik zocht namelijk een hobby die ik thuis kon uitoefenen omdat ik door fysieke klachten mijn werk als verpleegkundige niet meer kon uitvoeren.
Buiten mijn vrijwilligerswerk en andere dagelijkse bezigheden, ben ik vele uren per week bezig met deze hobby. Ik vind het leuk om alle nieuwe ontwikkelingen bij te houden qua producten en merk dat ik steeds vaker buiten mijn comfortzone treed. Als extra uitdaging heb ik deze creatie gemaakt met uitsluitend producten uit het gewonnen pakket.
Zodoende ben ik met dit prachtige pakket aan de slag mogen gaan voor juli



Toen ik het pakket binnenkreeg wist ik meteen wat ik wilde maken, namelijk een kaart met diepte erin waardoor het lijkt alsof je door een poort de tuin binnenwandelt waarbij je verschillende bloemen en dieren tegenkomt.

Om diepte in de kaart te krijgen, heb ik een U-vouwkaart gemaakt. Ik heb een stuk cardstock gepakt van 22,5 x 15 cm. Deze heb ik gerild op 5 - 7,5 - 15 en 17,5 cm.

Alle randen van de kaart heb ik met een paperdistresser bewerkt en erna beïnkt. De kaart heb ik vervolgens beplakt met het mooie designpapier 'Spring with Michelle'.

Als je de kaart ook wilt maken, dan heb je 5 stukken designpapier nodig:
1 stuk van 14,5 x 7 cm (h x b).
2 stukken van 14,5 x 4,5 cm (h x b).

2 stukken van 14,5 x 2 cm (h x b).
Als versteviging - zodat de kaart kan blijven staan en je diepte in de kaart krijgt - heb ik met de stansmal 'Spring' het designpapier uitgestanst en dit vastgemaakt aan de twee stukken papier van 14,5 x 4,5 cm - bovenaan de kaart - zodat de U-vorm van de kaart behouden blijft. Je kunt ook (indien je deze stansmal niet hebt) een strook gebruiken over de gehele breedte van de kaart van 17 x 2 cm. Deze strook kan tevens aan de onderkant worden vastgemaakt, net wat jij leuk vindt.
De poort (blauwe stansmal 'Gate') heb ik eveneens uit het designpapier gestanst en onderaan enkel aan de buitenranden vastgeplakt zodat de poort kan worden geopend.


Daarna heb ik de boom uitgeknipt (knipvel behorende bij designpapier 'Spring with Michelle') en met 3D-kit in het middenstuk van de kaart geplakt. De takjes, bloemen en vlinder heb ik vervolgens uit het designpapier geknipt en op verschillende plaatsen op de kaart verwerkt. Het vogelnestje en de vogel op de tak heb ik uit het knipvel geknipt en erna verwerkt op de kaart.
Onder het vogelnestje en de vogel op de tak, heb ik een pluk Tillandsia gebruikt zodat er meer volume op de kaart komt.
De gestanste bloemen (behorende bij stansmal 'Spring') heb ik bovenin de kaart verwerkt aan beide kanten van het woord 'Spring'.


Gebruikte materialen:

  • designpapier 'Spring with Michelle' 6011/0646
  • 'Gate' Cutting & Embossing 6002/1499
  • Cutting Stencil 'Spring' 6002/1510

Dit is mijn eerste creatie die ik jullie als gastdesigner mag laten zien. Ik vond het zeer leuk om dit voor jullie te mogen maken. Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren. Ik ga gauw aan de slag met mijn tweede creatie die later deze maand te zien zal zijn.

Fijne dag gewenst allemaal.

Groetjes,


Anouk

12 opmerkingen: