Pagina's

maandag 30 juli 2018

Is het al tijd voor kerstkoekjes?

Hallo allemaal,

Ik vind het altijd zo leuk om mee te doen aan verschillende online workshops en van de week was er weer een van Janet Blauw bij Hobbyvision. Tijdens de workshop werd er een recepten koffertje gemaakt en toen wist ik het al! Dit wordt een mooi kerst project met de nieuwe kerst stencils en het design papier 'Joy to the world'.

Zoals je kan zien, is het een kerst koekjes recepten koffertje geworden en de eerste 2 recepten staan er al in.


Wil je dit koffertje ook maken? Het filmpje vind je op Youtube. De basis heb ik uit kraft papier gesneden en toen eerst beplakt met bordeaux rood papier en daar overheen het design papier 'Joy to the world'.

Daarna heb ik de voorkant versierd met een al iets ouder stencil, maar eentje die ik nog steeds erg mooi vind. Het stencil heet 'Snowflakes' en er zit ook een leuk hoekje bij. Ik heb hem 2 keer gestanst. 1 keer uit rood papier en 1 keer uit groen design papier. Ik heb de snowflakes er allemaal uit gedrukt en de rode gebruikt voor boven op het doosje en de groene heb ik weer gebruikt op het rode stencil voor een leuk effect. In het midden zit natuurlijk een leuk plaatje met kerst koekjes (jammie, jammie).


De labels heb ik eerst gestanst uit kraft paper en daarna uit chalk paper. Die heb ik dan zelf iets kleiner geknipt en met een wit krijtpotlood heb ik er de tekst op geschreven. Een mooie strik erop samen met een Add-ies X-mas koekje in de vorm van een kerstboompje. Ook staan er nog 2 leuke hertjes op de voorkant. Die heb ik met distress inkt en een krijtpotlood bewerkt.

Aan de binnenkant van het koffertje vind je dan de recepten kaartjes. Ook deze heb ik versierd met mooie stencils. Ik heb de pop-up Kerstbomen stencil gebruik voor het kaartje met de zandkoekjes. Op de foto kun je het niet zien, maar ik heb het buitenste boompje er afgeknipt en in het midden er weer tussen geplakt met foam tape (3D).

In het koffertje zit ook een recept om een gingerbread mannetje te bakken en laat Joy!Crafts nu daar ook een stencil van hebben. Die heb ik dus gebruikt op de voorkant van het kaartje, waar je ook de ingrediëntenlijst ziet.  Op de achterkant van de kaartjes staat dan hoe je de koekjes moet maken.


Nu nog een paar recepten bij elkaar zoeken voor kerst koekjes, zodat het koffertje lekker vol wordt. Als je een lekker recept hebt laat het me dan even weten, dan kan die ook in mijn recepten koffertje.

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0547 Snowflakes
6002/0685 Heartshape of holly berries
6002/0777 Happy holidays pine trees
6002/0985 Pop-up kerstbomen
6002/1019 Happy holidays hertjes
6003/0076 Gingerbread mannetje
6011/0538 Christmas
6011/0561 Joy to the world
6013/0340 Season Greetings
6300/0025 Organza 9 mm bourgundy
6380/1004 Add-ies x-mas koekjes
8089/0203 Kraftpapier


8089/0207 Krijtpapier

4 opmerkingen: