Pagina's

vrijdag 9 maart 2018

Een stadje in een doosje

Goedemorgen lieve Joy! fans,

De nieuwe stansjes van Mery's uit de maart-collectie van Joy!Crafts met de boompjes, de huisjes en de autootjes zijn weer zooooooo leuk, om helemaal verliefd op te worden. Toen ik ze binnenkreeg, kreeg ik meteen het idee om er een 3D stadje in een doosje van te maken.
Voor deze creatie heb ik verschillende papiersets gebruikt, namelijk 'Falling Leaves', 'Autumn' en 'Matching Colors Uni Winter'. De binnenkant heb ik eerst beplakt met blauw papier aan de bovenkant en groen papier aan de onderkant. Ik heb twee harmonica's gevouwen en deze aan de binnenkant aan de zijkant vastgeplakt, zodat ik meerdere stroken papier eraan kon bevestigen over de gehele lengte van het doosje zodat het 3D-effect heel duidelijk zou zijn.
Eerst heb ik wolkjes uitgestanst en met 3D-tape op de achtergrond van de lucht geplakt. Voor een extra 3D-effect, heb ik ook op beide zijkanten een wolkje geplakt. Daarna van achteren naar voren gewerkt met stroken met de figuurtjes vast te plakken. Eerst twee rijen met bomen. Het fijne van de stansjes is, dat ze 'never-ending' zijn, dus dat je je stroken zo lang kunt maken als je zelf maar wilt.
Vervolgens twee rijen met huisjes en tenslotte een rij met de leuke VW-kevertjes! Vooraan nog een rand gras met bloemetjes toegevoegd en tenslotte de buitenkant van het doosje beplakt met bijpassend designpapier.

Eind februari heeft het stadje al veel bekijks getrokken op de Knotsgekke Kaarten en Scrap Dagen in Den Bosch en sinds vandaag dus ook hier op ons blog!

Gebruikte materialen
  • Papierset 'Falling Leaves' 6011/0540
  • Papierset ‘Autumn’ 6011/0537
  • Papierset ‘Matching colors uni Winter’ 6011/0544
  • Mixed Kraft Paper Blocks 8089/0251
  • Snijstencil ‘Mery’s cars border’ 6002/0994
  • Snijstencil ‘Mery’s houses and trees’ 6002/0993
  • Snijstencil ‘Mery’s border flowers’ 6002/0995
  • Snijstencil ‘Clouds’ 6002/0199
  • Snij-embos-debosstencil ‘Grass with flowers’ 6002/0660
  • Plakparels 6020/0002
  • Handy Multitool 6200/0225
  • Tacky Glue 6500/021
  • Double Sided Craft Tape 6500/0030
Ik hoop dat ik je van wat inspiratie heb kunnen voorzien! 





3 opmerkingen: