Pagina's

vrijdag 17 november 2017

OOOOOOOOOOOOOH Dennenboom...



De feestmaand komt steeds dichterbij en bij Joy Craft zijn wij druk bezig met de kerstkaarten.

Deze maand kwam er een leuk pop-up huisje uit, die je niet alleen voor kerst, maar ook voor andere projecten kan gebruiken (verhuiskaart). Ik heb het huisje natuurlijk wel gebruikt voor een kerstkaart.


Mijn basis kaart is 27 cm bij 15. Eerst heb ik het mooie design papier 'Rustic Christmas' er opgeplakt. Daarna heb ik uit kraft papier een kaart van 24 bij 12 gesneden en daar het pop-up stencil uitgestanst . Ik heb het huisje ook nog een keer uit design papier gestanst van 23 bij 11 en toen het huisje er uit geknipt.



Ook heb ik het pop-up stencil uit rood papier gestanst en de voorkant en de zijkant van het huisje los geknipt. Dit heb ik op het kraft papier geplakt.

Ik heb ooit eens een potje met Struktur-Schnee gekocht. Dat heb ik gebruikt om die mooie sneeuwrand mee te maken. Ook heb ik het het huisje met Struktur-Schnee versierd.


Het prachtige stencil met die Alphabet vlaggetjes heb ik eerst uit rood gestanst en ondergrond uit wit papier. Dit is een losse stans die erbij zit. Ik heb de vlaggetjes bevestigd aan een touwtje, zodat ze mooi gaan hangen op je kaart.


Ik heb aan de binnenkant ook gebruik gemaakt van de 'mon ami' serie 'Santa en Rudolph'. Ik vond het een heel gefriemel met al die kleine onderdelen, maar ze zijn wel heeeeeel leuk geworden.



Ook een heel gefriemel was de voorkant van de kaart. Daar staat een hele mooie grote kerstboom op die ik heb gemaakt met de takjes van het stencil Holly Leaves. Eerst heb ik er heel veel uitgestanst. Met de hand heb ik een kerstboom getekend, zo groot als ik hem graag wilde. Deze bestaat uit 4 punten aan beide zijden. Ik heb de boom uit kraft papier geknipt en vervolgens de takjes erop geplakt, maar alleen met een beetje lijm aan de bovenste helft van de takjes, zodat ze nog een beetje omhoog komen. Met het roze organza lint kun je de kaart sluiten en er een mooie strik in leggen.

De volgende kerstkaarten zijn al weer in de maak, maar er komen ook nog andere leuke kaarten aan.

Laten jullie een reactie achter?

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0769 Holly Leaves

6002/0799 Alphabeth
6002/0936 Mon Ami Santa
6002/0937 Mon Ami Rudolph
6003/2015 Pop up 3 D huis
6011/0538 Christmas
6011/0541 Rustic Christmas
6300/0027 Organza lint Bloemen
6300/0322 Natural Sense Collection 1 set 3
8089/0203 Kraft papier

2 opmerkingen:

  1. Super mooi deze kaart en wat een werk om met de takjes een kerstboom te maken maar heel goed gelukt! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen