Pagina's

woensdag 8 november 2017

A little bit grey

Dit keer heb ik een leuk tasje gemaakt. Een die je cadeau kan geven. Aangezien het weer zo herfstachtig is, dacht ik aan chocolademelk of een lekkere beker Cup-a-Soup. In dit tasje zitten 2 zakjes Cup-a-Soup voor je best friend, maar je kan er natuurlijk ook iets anders in doen.


Het tasje maken is niet zo moeilijk. Op de afbeelding hieronder zie je hoe je het tasje moet maken.
Je hebt een stuk cardstock van 28 cm bij 15 cm en 2 stukken van 15 cm bij 4 cm nodig. De potlood lijnen op het voorbeeld zijn rillijnen (vouwlijnen). Plak vervolgend de 2 stuken van 15 cm bij 4 cm vast aan de zijkanten van het vel van 28 cm bij 15 cm.


De 2 lijnen aan de zijkant worden aan de binnenkant geplakt tot aan de schuine streep. De stukken van 3 cm blijven open. Hierdoor krijg je een soort bakje aan de binnenkant.


De basis is af, nu kan je heerlijk aan de slag met designpapier. Ik heb gekozen voor "Let it Snow" in prachtige grijstinten. Daarna heb ik met de revolvertang 2 gaatjes aan de bovenkant gemaakt, zodat je beiden kanten met een lintje kan vastbinden.

Het stencil heb ik ingekleurd met de stiften van Winsor & Newton. Ik heb de grijstinten van CG1 tot en met CG5 gebruikt. Ook de stempel "Life is better with friends" heb ik met grijs afgedrukt.


Mery's heeft hele leuke sneeuwpoppen stencils (aanrader!), maar ik heb voor dit project alleen de rand met sneeuwballen gebruikt. Deze heb ik aan de onder- en bovenkant van het gestreepte designpapier geplakt.

Dit tasje is natuurlijk een heel leuk cadeautje voor de koude dagen die gaan komen.
Ben wel nieuwsgierig wat jullie er van maken?

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0947 Best Friends
6002/0952 Mery's Snowmen
6002/6107 Tag
6011/0516 Let it Snow
6020/0022 Decorative Pearls
6030/0006 Brads
6300/0031 Organza Kerst
6410/0450 Friendschip
8099/0261 Papierset Linnenstructuur wit

1 opmerking: