Pagina's

vrijdag 16 juni 2017

Buitenschilderijen...

Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik iets heel leuks om jullie te laten zien. Ik heb namelijk 2 buiten schilderijen gemaakt met verschillende materialen.

De eerste die ik jullie wil laten zien is een schilderij met als basis een canvasdoek welke ik bewerkt heb met distress inkt.
Allereerst heb ik een lichte achtergrondkleur aangebracht met een blending tool en distress inkt. Vervolgens heb ik verschillende polybesa masks gebruikt en hier met dezelfde 2 kleuren op een blending tool nog eens kleur aangebracht. Op deze manier krijg je een hele leuke speelse achtergrond.
Vervolgens heb ik met een structuurpasta en een scr@p mask stencil het mooie hart love gemaakt op het canvas.
Toen alles droog was heb ik alles ingespoten met fixatief spray om de watergedragen distress inkt vast te zetten. Daarna heb ik het geheel ingesmeerd met de hard sealer en laten drogen.

Ondertussen heb ik de stukken kant/jute ook voorzien van een laag hard sealer en toen dit droog was heb ik de strook vastgeniet aan de achterkant en het geheel versierd met bloemen en een vlinder.
Ook dit is weer afgelakt met een laag hard sealer....
De hard sealer vormt een hele stevige beschermende waterdichte laag op het schilderij, waardoor het na droging watervast is en geschikt voor buiten.


Het tweede schilderij wat ik jullie wil laten zien heeft een achtergrond van papier. Ik heb een canvasdoek in de zwarte gesso gezet en hier design papier op geplakt. Vervolgens heb ik een hart met structuurpasta en een scr@p art mask gemaakt. De tekst is gewoon uit cardstock gestanst en opgeplakt met tacky glue van joy!crafts.
Om de linker boven- en onderhoek heb ik touw gewikkeld en een strook jute bevestigd. Toen alles vast zat aan de achterkant, heb ik het geheel weer afgelakt met de hard sealer.
Ondertussen heb ik 2 oude jeans verknipt en voor-en achterkant ingesmeerd met de hard sealer. Als de stof met hard sealer droog is lijkt het net karton, je kunt het stansen en embossen, wat je maar wilt. Ik heb broekzakjes gestanst uit de jeansstof en het embosspatroon bewerkt met structuurpasta.
De zakjes heb ik met een lijmpistool bevestigd op het schilderij.

Ik hoop dat ik jullie weer nieuwe inspiratie heb gegeven.
Ik vond het ontzettend leuk om te doen, met de hard sealer kun je echt van alles maken voor binnen en buiten.

Leuk dat je weer een kijkje kwam nemen op ons blog en graag tot de volgende keer
Gebruikte materialen:

6002/0590 Snij-embosstencil - Vlinders (2st)
6002/0622 Polybesa embosstncil – Bloempatroon
6002/0823 Polybesastencil - ATC wilde dieren patronen
6002/0826 Scr@p stencil – Liefde
6370/0050 Artificial Flowers
6370/0062 Artificial flowers
6500/0219 Hard sealer


6002/0061 Broekzakjes set 2
6002/0826 Scr@p stencil – Liefde
6002/0914 Scr@p stencil - Beautiful - Love kit
6011/0503 Papierset - Out of Africa
6500/0219 Hard sealer

6002/0826       6002/0061  

3 opmerkingen:

  1. Super leuk idee en prachtig gemaakt. Wist niet dat de hard sealer ook voor buiten geschikt was, maar nu ik dit weet ga ik denk ik ook iets voor buiten maken! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt Geertje!
    Super leuk idee.
    Groetjes Joukje

    BeantwoordenVerwijderen