Pagina's

vrijdag 28 april 2017

Brandweer...

Hallo Allemaal,

Wat een leuke collecties zijn er weer uitgekomen deze maand! Toen ik de brandweer collectie zag, wist ik meteen wat ik ermee ging doen. Ik ben ooit met mijn zoontje naar een open dag geweest van de brandweer in Geldermalsen en had daar deze foto gemaakt.
Ik ben begonnen met een rode 30,5 x 30,5cm cardstock, deze heb ik gerild. Vervolgens heb ik een ander vel op 29 x 29 cm gemaakt, ook deze is gerild. Op dit vel ben ik met de blendingtool rood en oranje inkt gaan aanbrengen. Ik heb met mijn hand spetters water erop gespat en 10 sec er weer afgedept met een keukenrolpapiertje.


Bovenop de inkt heb ik heel veel laagjes papier gemaakt. De rode designpapiertjes komen uit de Seashore A4 papierset. De laatste laagjes heb ik met zwarte foamblokjes aangebracht, zo krijg je diepte in je scrap lay-out.


Rechts onderin zie je vlammen, dit heb ik als volgt gedaan. Ik heb de leuke vlammenmal gebruikt, deze heb ik uitgestanst. het stansje heb ik op het papier gelegd en ben ik met rode en oranje inkt eroverheen gegaan met de blendingtool. Als je dan de gestanste vlammen weg haalt krijg je dit effect.
De leuke brandpaal maakt het hoekje af.


De vlammen heb ik ingekleurd met de Brushmarkers en vervolgens afgewerkt met een transparant laagje. Kleuren die ik heb gebruikt zijn: O177, O467, O555, Y367


De opengewerkte rondjes zijn stansjes uit het gave zeethema van deze maand. Je kunt ze dus overal bij gebruiken en niet alleen bij het zee thema.


Dan hebben we nog de brandblusser. Deze heb ik wat bol gemaakt en bewerkt met diverse kleuren inkt. Ik heb hem ook een glanzend laagje gegeven.

Leuk dat je langs bent geweest en tot de volgende keer!


             

  • 6002/0791 Vuurrand/ Vlammen
  • 6002/0790 Brandblusser
  • 6002/0789 Waterput Brandweer
  • 6002/0520 Bubbels ronde rand en hoekje
  • 6002/0519 Bubbels rand
  • 6011/0517 Papierset A4 - Seashore
  • 6200/0222 Blendingtool
  • 6200/0223 Foampads voor blendingtool
  • 6100/0495 Paperblossom lijm
  • 6500/0213 Vernislijm
  • 6500/0020 Zwarte foamblokjes


1 opmerking: