Pagina's

maandag 6 maart 2017

Wie gaat er binnenkort samenwonen?

Voordat ik een kaart ga maken, kies ik altijd eerst welk papier ik ga gebruiken. Tijdens mijn zoektocht voor deze kaart, kwam ik het paper bloc Berry Sweet weer eens tegen en daar zit zo mooi papier in, Het blok bestaat uit 24 vellen met de afmeting 15 bij 30

.
Zoals je op de afbeelding ziet, heb ik voor deze kaart de rood tinten gebruikt.

Het setje met stencils "Home" en een rand stencil had ik al klaar liggen, maar dan moet je wel weer wat bedenken. Dit keer is het een langwerpige kaart met de afmetingen 12 bij 14,5 geworden.
In het set met de Home stencils o.a. een verhuisdoos. Deze heb ik 3 keer gestanst: 1 keer wit, 1 keer rood en 1 keer met een bloemenprint. De witte heb ik heel gelaten als basis en de andere dozen heb ik los gesneden en delen ervan op de witte doos geplakt. Ook de verhuiswagen heb ik in het rood uitgestanst wat voor mij heel bijzonder is, want normaal worden mijn stencils altijd uit wit cardstock gestanst. Maar af en toe moet je eens wat anders durven.



Experimenteren deed ik tijdens het maken van deze kaart genoeg. Normaal gebruik ik altijd Distress inkt om te stempelen, maar van een hobbymaatje kreeg ik de tip om eens Memento inkt te gebruiken. Deze inkt zou ervoor zorgen dat de tekst strakker op het papier komt te staan. En het klopt! Voor het woord "Samenwonen" heb ik de kleur "Rich Cocoa" gebruikt en het Polybesa embosstencil teksten NL. Ik plak de woorden eronder en er boven af met plakband zodat ik alleen het woord op papier krijg wat ik graag hebben wil.



Het is nu dus een leuke kaart geworden voor een stel dat gaat samen wonen.

Voor mijn volgende kaart weet ik al dat het een bijzonder model gaat worden. Ben je al nieuwsgierig?





Materialen lijst:

6002/0365 Vintage borders
6002/0626 Polybesa embosstencil teksten NL
6002/0675 Home set
6004/0008 Ladybug & Four-leaf clover
6011/0316 Berry sweet paper bloc
6020/0022 Decorative Pearls
6300/0023 Organza
6370/0070 AtificialFlowers
8013/0021 Cardmaking Cardstock wit
8099/0271 Papierset Linnen structuur zwart

8099/0276 Papierset Linnen structuur donker rood

1 opmerking: