Pagina's

donderdag 26 januari 2017

Tutorial vintage inkleuren met de brushmarkers...

Hallo allemaal,

Ik heb voor jullie een tutorial gemaakt voor het kleuren met de Brushmarkers. De Brushmarkers zijn stiften op alcohol basis en ze hebben een penseel punt. Het voordeel van deze stiften is dat je een mooie overloop van kleuren kan maken (dat blenden heet) zonder dat er lijntjes zichtbaar zijn, zoals je bij bijv. kinderstiften ziet.
Om met de Brushmarkers te kleuren heb je speciaal papier nodig. Het stamping colouringpapier van Joy! Crafts 8011/0700. Dit papier is heel glad waardoor je stiften glijden  over het papier, ook vloeien de kleuren niet uit!
Als je een stempel wilt inkleuren, dan moet je stempelen met Memento inkt, deze inkt loopt niet uit met de Brushmarkers.

Deze tutorial is voor het Vintage inkleuren, dus alleen met bruintinten.


Nadat ik de prachtige roos heb gestempeld met Memento inkt, kijk ik waar ik het donkerst wil hebben, binnenin de roos. Ik begin dan met WG5 (WG staat voor Warm Grey) en kleur een heel klein stukje.


Dan pak ik de donkerste bruin O324 en ga over het grijs heen en kleur een heel klein beetje verder door.


Dan gaan we weer een tint lichter O345. Vanaf het lijntje ga je weer helemaal over het al gekleurde stukje heen en je gaat weer een stukje verder.


Ook hier herhaal je de vorige stap, vanaf het lijntje over de andere kleuren heen en dan weer een klein beetje verder, dit keer met kleur O427.


Nog een tintje lichter O837 en herhaal de vorige stap.


Met de één na laatste kleur O928, kleur je hem bijna dicht.


Dit is de laatste kleur Y217, nu kun je hem helemaal dicht kleuren. Zo kun je de hele roos inkleuren door elke keer deze volgorde aan te houden.


Zo ziet mijn roos eruit als ik hem helemaal ingekleurd heb. Soms heb je hem ingekleurd en vind je het donker niet donker genoeg, dan kun je de stappen evt herhalen.


Als laatste heb ik de achtergrond gemaakt, dit heb ik met de allerlichtste kleur gedaan. Ik heb de stift erg schuin gehouden, daarna ben ik heel zacht met de blender overheen gegaan, hierdoor verdwijnen eventuele lijntjes een beetje. Nu kun je het ingekleurde afdrukje verwerken op een kaart.

Kleuren die ik gebruikt heb voor de roos, blaadjes en steel:
  • WG 5
  • O324
  • O345
  • O427
  • O837
  • O928
  • Y217
Kleuren die ik gebruikt heb voor de achtergrond:
  • Y217
  • BL (blender)
Ik ben benieuwd of het jullie gaat lukken en zie graag jullie creaties in onze speciale Facebook groep voor kleuren met de Brushmarkers, Pigmentmarkers en de Aquamarkers. Druk op het blauwe woord Brushmarkergroep en je wordt naar deze groep doorgelinkt: Brushmarkergroep




Afbeeldingsresultaat voor 8011/0700           6200/0231  Acrylbloc for Clear stamps 100 x 150mm        Afbeeldingsresultaat voor brushmarkers

  • 8011/0700 Stempel en colouringpapier A4
  • 6200/0231 Acrylblok/ Stempelblok
  • 6410/0044 Old Letter Rose stempel


1 opmerking:

  1. Super deze tutorial, ik heb alleen brushmarkers van een ander merk dus de kleuren komen niet overeen maar deze tips helpen wel, want ik heb deze stempel ook en vind het nog altijd moeilijk om hem goed in te kleuren.
    Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen