Pagina's

vrijdag 18 september 2015

Hallo stoere jongen...

 Dag iedereen,

Vandaag toon ik u nog eens een uitwerking van een MDF pakket. Ik koos hiervoor 3 super schattige foto's van mijn zoontje en maakte een baby drieluikje. Joy!crafts heeft zoveel super leuke spulletjes voor baby's dat het geen probleem is om het drieluikje mooi te pimpen en op te leuken.


Eerst ben ik begonnen met het MDF te overplakken met designpapier uit de baby paper bloc. Dit bloc is 30,5 x 30,5 dus super handig om gewoon je MDF vorm op het papier te leggen, te overtrekken, uit te knippen en op de MDF aan te brengen.  
De randjes heb ik aangetoetst met bruine inkt om het geheel meer diepte te geven.

Het linkerpaneeltjes heb ik opgeleukt met stempels. De nieuwe baby stempels zijn perfect combineerbaar met de reeds oudere stempels van Joy!crafts. Bovenaan een metalen charm. Ook het lintje onderaan geeft een leuk detail op dit paneeltje. Achter de tekst laat ik een takje van de artificial flowers komen en een leuke add-ie maakt dit paneeltje af.

Op het middenpaneel ziet u de ooievaar (6002/0073) die met distress inkt aangezet is. Het is al een oudere stans maar blijft zo'n leuke op baby creaties. Rechts bovenaan heb ik een nieuwe stans van Mery gebruikt en over de fotohoek geschoven. Onderaan een tekststempel van de nieuwe clear stamp sheet en ook hier een add-ie en een bloementoef.
Op het rechterpaneel heb ik gekozen voor een lieve foto van Niels zijn voetjes. Een klassieke baby foto met een hoog "schattigheidsgehalte". Achter de foto heb ik gekozen voor een uitgestanst hart. De achtergrond is bewerkt met gesso en daarvoor heb ik één van de nieuwe polybesa's gebruikt. Zo krijgt de achtergrond wat diepte en structuur. Links onderaan nog eens een barcode stempel gebruikt en ook op dit paneel een add-ie. Een hart add-ie in een hoek van de foto.
Op de drie paneeltjes heb ik ook kleefparels aangebracht. Dat vind ik steeds een leuke afwerking.
Zo, ik hoop dat ik jullie geïnspireerd heb met dit MDF werkje. Het is ideaal om cadeau te doen aan de oma's of meter of peter of zo... Heel persoonlijk en toch veel leuker in vergelijking met een foto in een gewoon kadertje. 
gebruikte materialen :
6002/0073 : Cutting & Embossing stencil Ooievaar
6002/0344 : Cutting & Embossing stencil Hart
6002/0449 : Cutting & Embossing stencil (4st) - Baby
6002/0819 : Polybesa - ATC
6011/0704 : Papierblok - Baby
6020/0008 : Zelfklevende parels licht blauw
6200/0161 : MDF drieluik ster
6300/0014 : Organza 6mm box a 5 rol pastel
6300/0332 : Ribbons handmade collection 2 - set 1
6350/0104 : Metal charms
6370/0065 : Artificial Flowers
6370/0072 : Artificial Flowers
6370/0062 : Artificial Flowers
6380/0025 : Add-ies harten
6380/0509 : Add-ies baby
6410/0032 : Clear stamps - Baby stamps (ENG)
6410/0305 : Clear stamps - Barcodes
6410/0363 : Clear stamps - Baby words



5 opmerkingen: