Pagina's

dinsdag 12 mei 2015

Tutorial bloemen...

 Hallo,

Wat gezellig dat je weer even een kijkje komt nemen en dat komt heel goed uit want ik heb een kleine tutorial voor jullie!
Vanmorgen heb je onze ITP kunnen zien en op mijn hanger had ik zelf gemaakte bloemetjes geplakt. Joy!Crafts heeft nu namelijk een wel heel gaaf stencil van bloemetjes uit gebracht met bijbehorende stempeltjes.
Ik zal hieronder stap voor stap laten zien hoe je deze bloemetjes maakt.


Je begint met het uitsnijden van je bloemetjes. In dit geval heb ik alleen de ronde bloemen gebruikt maar ook de andere bloemen werken op de zelfde manier.


Dan zoek je een bijpassende stempel die je op je bloemetje stempelt. Ook heb ik nog 3 kleine bloemetjes gestempeld en even uitgeknipt.


Vervolgens bol met je embossingpen elk blaadje aan de achterkant en het hartje van de bloem bol je aan de voorkant.


Uiteindelijk plak je de kleine bloemetjes op de wat grotere bloemen. Eventueel kun je nog een pareltje of kraaltje in het midden plakken en zo heb je altijd bijpassende bloemen bij je kaart of creatie!

Ik vond het weer erg leuk dat je er even was en hoop je snel weer te zien hier op ons blog.


Boodschappenlijstje:
6002/0437 C&E bloemen
6200/0030 Acryclic blocks
6410/0355 Clearstamp bloemen
6500/0215 Tacky glue



5 opmerkingen:

  1. Top!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk, dank je wel voor de uitleg!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Bedankt voor de duidelijk uitleg. Ik ga die boltechniek ook eens toepassen op m'n bloemetjes. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo liebe Heelen,
    vielen Dank für dein wunderbares Tutorial. Die Blümchen gefallen mir sehr gut. Eine schöne Möglichkeit mit den Stempelchen seine Wunschblümchen gestalten zu können. Ganz liebe Grüße Silvi

    BeantwoordenVerwijderen