Pagina's

woensdag 14 augustus 2013

Paper blossom kerst bloem...

Hoi allemaal,

Vandaag wil ik jullie laten zien , hoe je met de paper blossom ponsen hele mooie winterse bloemen kunt maken.

Je hebt nodig papier.  Bij Joy!crafts hebben ze heel mooi handgeschept papier, met een mooie structuur, wat net wat extra,s geeft aan je bloem 6100/0497, de paper blossom ponsen, bloembodem 6100/0100, peer vorm 6100/0101 en meeldraden 6100/0112. De sneeuw op de blaadjes heb ik gemaakt met liquid applique, dit is een vloeistof in een pen, die je op je blaadje smeert en daarna met de heattool warm maakt en dan komt het omhoog en is het net sneeuw. Je hebt verschillende merken op de markt. Zelf heb ik gebruikt met de naam Puffy velvet.


Je stanst 12 blaadjes uit rood en 1 bloembodem uit groen.


Je smeert aan de bovenkant van alle blaadjes het sneeuw en verwarm het met de heattool tot je het effect heb bereikt.


Hier zijn alle 12 blaadjes van sneeuw voorzien.

Daarna ga je blaadjes opbollen, vormen , hiervoor heb je een zacht matje, pincet en dikke embossingpen nodig. Joy!crafts heeft hiervoor een heel mooi embossingmatje 6100/0491 en een mooi setje met tools 6100/0490



Daarna doe je op een apart papiertje sneldrogende lijm, wij hebben speciaal hiervoor transparant opdrogende lijm, Paper blossom lijm 6100/0495. Je pakt je bloembodem en je haalt elk blaadje door de lijm en plakt ze op de 6 uitsteeksels van de bloembodem.



De overige blaadjes plak je als tweede laag er weer tussen. Je ponst nog uit wit papier 2 meeldraden en plakt die in het midden.

Als de bloem droog is kan je hem nog wat navormen, tot je hem mooi vind.




Op deze kaart heb ik verder nog gewerkt met de nieuwe Chrissie kerst borduur stansjes, die deze maand in de winkel komen 6002/2024.
Verder nog wat Cutting en embossingstencils: ijskristallen rand 6002/0003 en de ster 6002/0084, Mery,s wasknijpertje 6002/0204. Verder heb ik achtergrondembossingstencil ijskristallen 6002/0609 gebruikt, hiermee heb ik de bovenzijde van het designpapier geembost en daarna met inkt er overheen gegaan. Parels bruin 6020/0012.
Het stempeltje Kerst knuffels is 6410/0111, een kerststempeltje wat in juli is uitgekomen.

Groetjes Anke

4 opmerkingen:

  1. Prachtige bloemen, bedankt voor de uitleg en ispiratie.
    De kaart is ook prachtig. Heel mooi gemaakt.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wunderschön danke für die Anleitung der Blüten
    lg gertrude

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende bloemen...ga ik zeker eens proberen, ik heb de ponsen!
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen